Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-17, 23:07   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe sous vide

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nei, du trenger ikke vakuumpakke den på nytt nei, hvis den allerede er vakuumpakket. Har ikke laget akkurat ribbe, men bortimot det meste annet av kjøtt. Vi har til og med også brukt helt vanlige "ziplock"-poser (de fra Ikea), og klemt ut så mye luft som mulig, og det funker det også. Bare at det kanskje må stå litt lenger. Så bare sleng den oppi slik den er.

Fortell gjerne om resultatet! Har du tenkt til å gjøre en innsats for sprø svor etterpå? Evt hvordan?

Så supert! Det var det vi håpet! Ja, vi putter den i ovnen i 20-25 min før servering. Svoren popper nok ikke etter hva jeg har lest, men den kan fint bli sprø. Vi tester ut. Skal gi rapport

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Vi gjorde det på julaften i fjor, og det er den beste ribba vi noen gang har hatt.
Åh, nå gleder jeg meg til jul!

Noen tips, Gyda?

Dragen: Vi får håpe på mer hell enn det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat