Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-10, 14:02   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på klasse C1(E)

Har du noe jobb som tilsier at du trenger C1E, eller C1 da i det hele tatt? Hvor ofte skal du kjøre liten lastebil? Og liten lastebil med henger? Jeg var av de som gikk på gammel ordning og fikk dette stempelet automatisk i sertifikatet, men etter 10 år gadd jeg ikke og fornye det. Må nemlig fornyes hvert 10.ende år og jeg hadde aldri hatt bruk for det. Mannen har det, men selv han har aldri hatt bruk for det, men tok og fornyet det i samme slenge som han skulle ha nytt førerkort. Er bare legeerklæring som skal til for og fornye det. Mannen tok BE her i fjor sommer og tror han betalte ca. 3-4000 kroner for det. Det blir litt dyrere hvis en ikke har C1 fra før, for da må du ha et lastesikringskurs i tillegg. Det som er dyrt med BE er at en må låne bil og henger for oppkjøring og selve oppkjøringen. Eller så er det 2 kjøretimer som er kravet. Husk på at om du har C1E så kan du allikevel ikke kjøre vanlig bil med henger som har større totaltvekt enn 750kg. Da må du ha BE.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat