Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-17, 16:04   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To wolf or not to wolf

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ulveopprør utenfor stortinget, og alle som er i mot å skyte ulv blir betegnet som kaffelattedrikkende byfolk uten peil, i ekte Palin-Trump-ånd. Hvorfor skaper ulven så voldsomt engasjement, på begge sider? Er det symbolpolitikk, eller har begge sidene noe fornuftig å komme med?

Begge sider har selvfølgelig gode poenger.
Jeg er heldig, for jeg er dritten i midten. Jeg er ikke forran stortinget i dag og jeg var der ikke før jul.
Som listekandidat for MDG spyr mine kolegaer eder og galle på meg og som rovdyrskeptiker i MDG spyr mitt eget parti eder og galle på meg.

Ulven har en voldsom evne til å vekke følelser, det er helt sikkert.



Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er jo en kaffelattedrikkende bydame som er for ulv, men jeg kan også innrømme at jeg ikke har satt meg kjempegodt inn i saken i det siste.

Er det sånn nå at det er så mye ulv at det faktisk er et reelt problem, eller er det andre ting som dreper flere barn, sauer og gamle mennesker på bygda enn ulven? Argumentet om at vi ikke vet bedre siden vi ikke har ulv i nordmarka har jeg falt bort, uten at motstanden mot ulvejakt har gjort det.

Der ulven er et problem er den et KJEMPE problem. Den kan ta ut 30-70% av saueflokken. Det er et enormt tap for den bonden. Men i landssammenheng er det lite. Uten at det hjelper den rammede bonden noe særlig.
Ulven utgjør ingen stor reel trussel mot mennesker. Men jeg hadde ALDRI latt ungene mine gå alene i mørket i områder med mye ulv. ALDRI!!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvordan kan vi forvalte en god rovdyrspolitikk, samtidig som vi legger til rette for å beholde dyrehold og kulturlandskap?

Greier du å løse den blir du både rik og populær.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat