Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-19, 10:14   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva undersøker jeg på visning?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Les takstrapporten grundig, og vær særlig oppmerksom på alt som er merket tilstandsgrad annet enn 1. TG2 betyr at bygningsdelen har gått ut på dato eller har noen feil eller mangler og at det kan påløpe kostnader. TG3 betyr at noe er helt ødelagt eller så dårlig konstruert at det helt sikkert må fikses. Jeg ville ikke kjøpt noe med TG3 uten å sjekke med en fagperson eller noen som kan bygg.

Vær obs på de store tingene, som tak og grunnmur. Det er dyrt å fikse. Badet er gjerne den tingen innvendig som kan være kritisk.

Det skal være slik. Jeg har klaget inn takst med TG1 på 90 år gammelt panel og 90 år gamle vinduer. Klagen avvist, det var ikke tilstrekkelig bevisføring fra min side, og takstmann skrev til forbundet at det fantes nyere vinduer og panel også. Vel, det under 10%.

Jeg har vært kritisk før, blitt mer kritisk etter dette. Jeg stiller nå konsekvent spørsmål om hva som er gjort av nyere dato med kvittering. Gjelder byggteknisk kvalitet. Kjøkken og fargevalg er jeg mindre opptatt av.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat