Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-19, 16:21   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å selge bruktbiler -hvordan komme best ut av det?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Vi er også i en situasjon at vi må kjøre et par mil de fleste ettermiddager. Stort sett gjennom bom (i utgangspunktet kan vi omgå den, men må da kjøre ganske mye lengre). Vi har også bom til jobb. Vi regnet på at det svarte seg å kjøpe en ny elbil. Dessverre må vi også beholde dieseldyret - trenger den til å kjøre til hytta, samt dra hestehenger. Synes å erindre at vi betalte et par tusen i diesel per måned og så ville bompengene kommet i tillegg - vi hadde nok nådd maks antall passeringer per måned.

Det er det samme her. Vi går fra at én av oss kjører i bom til jobb til at ingen av oss trenger det. Det vil si, det er bompassering i den nye jobben også, men bil er ikke nødvendig. Én bil gjør at vi må planlegge litt mer om ettermiddagene, men det lar seg gjøre.

Vi kjører også en del i ferier, men jeg vil gjerne at vi skal klare det også elektrisk. Et vennepar av oss kjørte elbil til Spania i fjor. De har riktignok en spinndyr Tesla. Ikke aktuelt for oss i måneskinn.

Den ettermiddagskjøringen vår er jeg så utrolig lei av at jeg periodevis har lyst å gråte. Jeg ser heller ingen ende på det foreløpig, og jeg vil rett og slett spy. Og joda, det er mannen som tar det meste, men det stjeler jo masse av vår fritid. Men det må jeg bare leve med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat