Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-17, 11:47   #78
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Generell studiekompetanse og studier eller yrkesfag og fagbrev?

Nå jobber jeg i lag med et utall mennesker med barne- og ungdomsarbeiderfagbrev, så jeg kan vel ikke godt påstå annet enn at det er helt ok om sønnen min går den veien. (Bortsett fra at jeg fraråder ham det, da han noe så intenst misliker unger. )

Frisører er også kjekke å ha, i hvertfall når man har hår som meg, så for all del, jeg syns han skal få bli det og, om han vil. Vil han vaske gulv, eller for den saks skyld, flippe burgere på McDonald's, så go ahead. Det viktigste for meg er at gutten får seg en jobb og en lønn og et selvstendig liv, og at han er fornøyd med hva han gjør.

Ja, mange av disse yrkene er fysisk tunge og man blir utsatt for slitasjer, men noen er faktisk nødt til å utføre dem, og vi som samfunn, ligger tynt an om alle sammen skal si "ikke pokker om jeg vil at mitt barn skal..." og gi signaler om at dette er en mindreverdig måte å tjene til livets opphold på.

(Og hjemmehjelpa vi hadde via kommunen, da vi ennå hadde Lillemann, var tidligere lærer som hadde omskolert seg til renholdsarbeider, hun elska jobben sin, blant annet fordi hun så hvor oppriktig glade folk ble når hun kom til dem. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat