Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-13, 13:27   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskusjonstråd: Jane Eyre og Wuthering Heights

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Rochester (og mr. Darcy) var antakelig ikke så veldig troverdig på 1800-tallet heller.

Jeg tror jeg må se den Timothy Dalton-serien altså. Kanskje det blir litt sånn som med mr. Darcy, eller -who-am-I-Kidding- hele Pride and Predjudice, hvor mitt indre bilde er Colin Firth som bader i hvit skjorte.

Den er veldig fin, den serien. Tett opp til boken, så vidt jeg husker.

Og bare for å ha sagt det og for å få det ut først som sist: Jeg er livende redd for Heathcliff og klarer ikke å se noe som helst vakkert og romantisk i historien om Catherine og Heathcliff. At de liksom skal være et av de store kjærlighetsparene i litteraturhistorien, er beyond me. Forøvrig synes jeg at Wuthering heights er en strålende historie om forkrøplede sinn og hvor totalt ødeleggende og destruktivt det er å leve livet med hevn som eneste formål, men definitivt ikke noen romantisk kjærlighetshistorie.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat