Tråd: Å bo i Moss?
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-08, 09:44   #46
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Å bo i Moss?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg passerte Moss med tog en gang, og bestemte meg for at der skal jeg aldri bo. Den lukta var jo helt jævlig...

Mosselukta er jo nesten ikke-eksisterende etter at Peterson har lagt ned den delen av produksjonen som forårsaket den verste lukten. Når de tapper sildemel på mølla derimot, da kjenner man det. Men, igjen, det er for tiden verre å kjøre forbi fyllinga på E6, for det lukter helt jævlig til tider.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Kø i morgenrushen i småbyer er egentlig bare imaginært når man har bodd i Oslo og vet hva ordentlig kø er.

Eller i Washington DC. Da lærte jeg at rushtraffikken man klager over i Moss er bare til å fnyse av.

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Moss er på feil side av fjorden.

Bite me!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har bodd i Moss. Moss suger.

Fordi at?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Hvordan er det å bo på Jeløya vest da? Fiske eller Vårli?
Hvor ligger kirken?

Føler at ferga "tilsmusser" byen og strendene litt, den går jo hele tiden.
Er det slik?

Jeløya Vest er veldig fint. Fiske og Vårli/Sørliområdet er også flott. Veldig sentralt med kort gåavstand til byen. Mange flotte hus i området!

Kirken ligger på toppen av Jeløya liksom. Du kjører opp Helgerødgaten (over kanalen og til toppen av bakken) og tar til høyre ved bensinstasjonen. Kirken ligger så første vei til høyre.

Bastøfergene går jo kontinuerlig til Horten, og kjører forbi Sjøbadet hele dagen. Men, det er likevel en av byens mest populære strender.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det bygges jo mye nytt nå helt på grensen til Vestby / Akershus, på det feltet de kaller Sjøhagen, tror jeg.

Sjøhagen ligger flott til, midt mellom Moss og Son. Gå på finn.no og søk på Sjøhagen i Moss, så ser du nok en del ting til salgs der. Det er skyhøye priser, for et splitter nytt nabolag, men samtidig veldig flott!

Jeløya er min perle på jord. Det er så sentralt, vakkert og mye å gjøre for en småbarnsfamilie. Du har naturen på utsiden av døren, samtidig som det ligger veldig sentralt i forhold til byen, Oslo, Sverige (for harryturer er et "must" ). Når NSB har full kontroll over linjene sine, så er pendlingsmulighetene store. Det går busser flere ganger i timen til stort sett alle bydeler. Moss er en by i stor utvikling, og den kommer liksom nærmere og nærmere Oslo enn noen gang. Det er mange innflyttere som velger å bo i Mosseområdet og pendle til hovedstaden, nettopp pga. dette. Jeg har flyttet tilbake til Moss etter nesten 13 år i utlandet og stortrives her med barna mine. Skolene er bra, barnehagene er bra, miljøet i byen kulturelt sett har mye å tilby for store og små, og igjen du har naturen rett på utsiden. Shoppingmulighetene er flott, med tre handlesentre her i byen.

Er dere på utkikk etter en middelsstor småbyatmosfære så vil jeg nok anbefale Moss som et sted å bo. Jeløya er som sagt min store favoritt, men Kallum, Krapfoss, Ekholt, Øreåsen, er også fine steder å bo.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat