Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-18, 11:10   #95
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Selv om dette er en serie basert på historiske hendelser, skal det jo ikke være en dokumentar. Jeg synes det er helt forståelig at serieskaperne bevisst har valgt bort autentiske forhold for at det ikke skal distrahere for mye. De vil jo fortelle en historie og skildre en stemning og da kan – ironisk nok – for mye correctness ta bort oppmerksomheten fra det. Jeg leste en artikkel i en av nettavisene hvor de gjorde rede for noen slike valg, blant annet dette med sosiolekten, men også det at dykkerne ville hatt heliumstemmer nede i dykkerklokka og at det ville vært mye mer røyking i serien hvis det skulle vært helt realistisk.

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i alle vurderingene (spesielt det om dialekten tror jeg hadde vært mindre distraherende om den var mer tidsriktig), men jeg forstår godt rasjonalet for valgene som er gjort.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat