Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-19, 10:43   #20
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser en vanlig dag ut for din hund?

Vi har fortsatt valp, 8 måneder gammel pumi. Han har blitt bortskjemt etter alle kunstens regler fordi jeg har vært sykemeldt i åtte uker nå. Med kroppen på høygir og vansker med å slappe av, har det blitt mer tur enn normalt, for å si det sånn.

Men sånn ellers, når hverdagen er her, er Ekko-dagen som følger:
Ett eller annet sted mellom 5.45 og 10.30: Han våkner av at vi står opp. Venter på soveplassen mens vi er på badet osv. Tisse- og bæsjetur rundt borettslaget (10-15 min). Frokost på en eller annen litt aktiviserende måte (enten i sånn søkematte eller i en pyramidesak, sånn at han må jobbe litt for å få i seg maten).
7.45-14/15: På hverdager er han alene hjemme. Da er han i bingen sin.
14-15-tida: Førstemann hjem (mannen eller 16-åringen) går ny tur rundt borettslaget med ham + aktiviserer/leker/herjer/trener lydighet.
Utpå ettermiddag/tidlig kveld en gang (alt etter som hva som skjer i familien forøvrig): Lengre tur med meg (alt fra 1/2 - 2 timer) eller joggetur med mannen (nettopp begynt å øve på joggetur, så foreløpig snakker vi bare 3 km-ish)
18-19-tida: Mat igjen. Nå "kjedelig" oppbløtt tørrfor.
22-tida: Siste runde rundt borettslaget.

I helgene/når noen er hjemme får han langturen sin på formiddagen, i dagslys. Da blir det en ekstra litentur på ettermiddagen.

Når han er hjemme alene på dagtid, sover han stort sett, ser det ut som. På ettermiddagene vil han veldig gjerne leke og herje, og han blir overlykkelig for hver person som kommer hjem. Spesielt kjæresten til 16-åringen, faktisk, hun har et spesielt lag med hunden. På kvelden, når familien lander og det ikke er så mye inn og ut, går han i kosemodus, og vil gjerne ligge på fanget (han tror at han er mindre enn han er, tydeligvis) eller helt inntil på sofaen og kose.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat