Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-14, 11:23   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Digital lagring av bilder

Bruker Jottacloud.

Ubegrenset lagringsplass. Som det sies - 49 kr/mnd, men kjøper man for 1 år om gangen blir det 490 kr per år.

Hvor lang tid det tar å laste opp er avhengig av nettlinjen man har. Har du rask linje er Jottacloud av dem som klarer å utnytte den. Har testet en haug forskjellige tjenester og mange kan gi bare et par-tre megabits i hastighet - kanskje noen er oppe mot 10 Mbps på en god dag. Mot Jotta får jeg normalt sett utnyttet hele potensialet til min 100/100 Mbps-linje hvis jeg ønsker.

Har man treg linje vil det jo ta lang tid å kjøre opp filene første gang. Med noe treg ADSL kan det ta ukesvis. Men det vil jo gjelde alle slike tjenester og skyldes at man har treg linje. Det jeg gjorde når jeg startet å bruke Jotta for noen år tilbake, var å kjøre første opplastingen på jobb og deretter endre over til en pc hjemme. Selv om jeg da kjørte fra en annen pc hjemme (og erstattet den som jeg hadde først brukt til å laste opp via på jobb) så den at de samme filene allerede lå der og bare endret "plasseringen" for filene i stedet for å laste de opp på nytt.

Jeg skulle gjerne sett at Jotta hadde hatt klientsidebasert kryptering. Bakgrunnen for at de ikke har det ligger i en del av ekstrafunksjonaliteten som tilbys - blant annet muligheten til å dele filer, aksessere de via webgrensesnitt uten ekstra programvare installert osv.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat