Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-10, 18:08   #23
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.094
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Okei, jeg skal forsøke. Det er et kryss med to filer frem mot et lyskryss. Den ene filen skal man ligge i dersom man skal ta av til venstre noen meter etter krysset, her kommer man til enda et lyskryss, noe som gjør at trafikken går noe treigere i denne filen. Den andre filen (høyrefilen) ligger man i dersom man skal rett frem etter lyskrysset. Her går trafikken kjappere. Det som i praksis skjer er at folk legger seg i høyrefilen også når de skal til venstre, for å komme seg kjappere gjennom lyskrysset, og deretter forsøker å bytte fil etter lyskrysset. Det fører til at de som la seg (det jeg mener er) riktig i utgangspunktet, må vente gjennom både ett og to og tre grønne lys før det er plass for dem å kjøre over krysset.

Da skjønte jeg riktig. Se mitt siste svar.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat