Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-24, 20:25   #41
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra Ukraina

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg leste at det er fordi kommunen mener de er lettere å integrere. I tillegg til at det er rasistisk er det også veldig spesielt å mene at det er alle andre kommuner som skal ta seg av de flyktningene som er mer krevende og kostbare mens Drammen bare skal få de "enkle".

Det handler ikke om at Drammen skal få de enkle og de andre kommunene skal få de krevende. Drammen har store integreringsproblemer, ligger i toppsjiktet på landsbasis mht barnefattigdom og kommunen har generelt dårlig økonomi. Kommunesammenslåingen har ikke gjort ting enklere… Ungdomskriminaliteten er også økende.

Jeg tror dette med midlertidighet har hatt mye å si for vedtaket kommunen har gjort her, og selv om jeg personlig mener at det er feil å bare ville ta inn ukrainere kan jeg forstå det sett i lys av kommunens problemer.

Jeg synes forøvrig at det er bra med en debatt om inntak og bosetting. Det er som andre har nevnt slik at staten tar inn på visse kriterier de også. Dersom det hadde fulgt mer penger fra staten med til kommunene hadde det kanskje også vært enklere å ta imot. Penger til å sørge for tilgjengelige boliger, skole/barnehageplasser (og lærere og annet personale), helsetjenester… Når kommuner allerede sliter med å få til dette for eksisterende innbyggere er det nødvendig med økt tilførsel av penger fra staten.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat