Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-18, 09:50   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Hvor skal jeg kaste denne?" - tråden for dumme (og smarte) resirkuleringsspørsmål

Jeg blir av og til stående og lure på hvor ting skal kastes, og så ender det i restavfallet, av ren kunnskapsmangel. Og da tenker jeg at flere opplever det samme.

Ting jeg kommer på nå:

- Sjokoladepapir, type troika eller kvikk-lunsj: Jeg har tenkt på det som glanset papir og kastet det i papirsøpla (under litt tvil, for kvaliteten er kanskje ikke god nok til å resirkuleres, pga "glansingen"?). Men så så jeg her om dagen at noen ramset det opp som noe de hadde plukket opp på en "plukke plast"-aksjon, og da stusset jeg. Det er da ikke PLAST?

- Hundeposer! Dette lurer jeg veldig på! Per nå går de rett i dunken ute, og det antar jeg er feil. Det er UAKTUELT å ta dem inn på kjøkkenet i en av posene under benken der, i hvert fall! Jeg kjøper tidvis nedbrytbare poser, men om man ikke sorterer det under "organisk" så er vel det uansett helt bortkastet - det blir uansett brent, blir det ikke? Burde jeg ha en dunk med en egen pose (hvit? grønn?) stående ute for bæsjeposer?


Sikkert lurt å spesifisere hvor man bor, jeg vet at ulike kommuner har ulike retningslinjer. Dette er Oslo. Vi har en dunk for alt utenom papir, og kaster i ulike poser som fargesorteres (hvitt for rest, grønt for organisk, blått for plast).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat