Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-18, 09:01   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan være mor i Norge

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg kjenner jeg er veldig glad for at man ikke må definere seg inn i en retning/bevegelse/filosofi som forelder i Norge. Det My nevner med valg av barnehage (gjelder vel skole også) har bakgrunn i at her har vi såpass gode offentlige alternativer at vi ikke må shoppe rundt. Det er rett og slett ikke såå stor kvalitetsforskjell, som regel. Rutiner, lokaler, kosthold og sikkerhet er sånt jeg tar for gitt er bra i norske barnehager.

Men det trenger ikke bety at det ene er bra og det andre dårlig, eller være snakk om kvalitetsforskjeller, hvis en barnehage legger stor vekt på musikk og kreativitet, og en annen legger mer vekt på utetid og fysisk aktivitet. Eller om de støtter seg til den ene pedagogiske tradisjonen framfor den andre. Det er bare forskjellige måter å tenke på, der det ene passer bedre for noen og det andre passer bedre for noen andre. Og det er jo forskjell fra barnehage til barnehage, når det gjelder f.eks lokale, gruppeinndeling (base vs avdelingsbarnehage), hvilken pedagogikk de støtter seg på etc. Og det var jo det som var hele poenget til min venninne, hun skjønte jo at det var forskjeller, men det var ingen som la vekt på å fortelle noe særlig om disse tingene, bare om hvor mye de var ute. Så for å få vite mer om barnehagen og hva som foregikk innendørs, måtte hun virkelig spørre og grave. For henne var det f.eks viktigere med små grupper og ro rundt de aller minste, enn at de var så innmari mye på tur, siden hun hadde et engstelig barn.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-08-18 kl 09:11.
My er ikke aktiv   Svar med sitat