Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-18, 12:33   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver fra julenissen

Synes det høres veldig rart ut. Det handler ikke bare om å få kred for en gave, det handler - for meg - også om at man prøver å finne noe mottakeren liker, og man har lyst til å høre om gaven traff. Det har for meg også med relasjon og bånd å gjøre, om å kjenne hverandre og bli kjent, å vite om at det er folk rundt meg som tenker på meg og bryr seg om meg og har lyst til å glede meg med en gave og det handler om å takke og kjenne at man også har et bånd og en relasjon til giveren.

Å si at alt er fra nissen er å klippe over alle de effektene av gaver. Tror faktisk jeg hadde mistet litt lysten til å gi gave hvis det skal være fra nissen, det er alt det rundt som betyr noe for meg når jeg velger ut og gir en gave. Det er ikke bare en ting, liksom. Ting har dem nok av.

vi har nisse i noen sammenhenger, nissen har sine egne gaver og det hender nissen også overbringer gaver fra andre, men da er de lappene på.

Det er forskjellige syn på det, så det kan være greit å snakke om, noen ganger. Jeg hadde brukt mye tid på en gave til et barn, og da vi skulle pakke opp var den gaven vekk. Viste seg at den var dumpet under middagsbordet for at ungen skulle ha tidtrøyte. Sånt syns jeg de kan bruke sine egne gaver til, ville aldri gjort det med gaven til en gjest i mitt selskap.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat