Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-19, 19:38   #19
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Ja, klart det er noe helt annet nå. Jeg var på en sydentur i min oppvekst med foreldre som absolutt tilhørte middelklassen. Jeg var vel 11-12 år den gangen vi reiste. Jeg husker ennå hvor misunnelig jeg var på ei i klassen som hadde vært i Spania, det var skikkelig eksotisk. Mens når jeg har vært i skolen nå og vi har f.eks. snakket om maneter i en naturfagstime, så kommer de med innspill om at de så maneter når de var i Australia, Thailand osv.... Dette er nokså unge barneskoleelever der mange har vært på mange kontinenter, det var ingen jeg kjente når jeg var på den alderen som hadde det.

Du ser jo det samme når det gjelder folkehøgskoler. Når jeg gikk på folkehøgskole var det vanlig med ukesturer innad i Europa. På min skole betydde de enten tur til London eller til Polen, alt ettersom hvilken linje man går på. Mens mannens småsøsken som er henholdsvis 10 og 19 år yngre enn han var på reiser i en helt annen liga, ene var i USA og andre var på 3 ukers rundreise i Øst-Asia.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat