Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-13, 19:59   #9
Krinoline
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 94
Krinoline er litt kul
Standard

Sv: Facebook-statusmeldinger. Del IV

For omlag 2 år siden dro min kone og jeg på et cruice I karibien på et lukseriøst Cruiseskip.
Ved middagsbordet fikk vi øye på en eldre dame som satt alene ved siden av rekkverket ved en enorm trappenedgang I hovedspisesalen.
Jeg la også merke til at hele besetningen,...
skipets offiserer, kelnere, tjenere, etc. Alle syntes å være veldig familiære med denne eldre damen.
Jeg spurte vår kelner om han visste hvem denne damen var, og ventet at han skulle si at hun EIDE dette cruiceskipet ! Men han sa bare at han visste at hun hadde vært gjest ombord de 4 siste cruisene, fram og tilbake.
Da vi forlot spisesalen en kveld, kunne jeg ikke dy meg, og stoppet ved siden av henne for å si hei. Vi kom I snakk, og jeg sa, “Jeg har forstått det slik at De har vært ombord I ett strekk I tilsammen 4 cruisefarter". Hun svarte, “Jada, det stemmer helt presist, det."
Jeg nølte, “Jeg forstår ikke helt…." Da svarte hun, uten opphold, “Det er billigere enn å bo på et sykehjem !". Så, det kommer aldri til å bli noe sykehjem for min del I framtida. Når jeg blir gammel og skrøpelig, så kommer jeg til å ta meg et langt cruise på et Princess Cruise Skip. Gjennomsnittskostnaden på et sykehjem er 1200 kroner per døgn.
Jeg har sjekket reservasjonsprisene på et cruiceskip og jeg kan få langtidsrabatt og seniorrabatt til 810 kroner per døgn. Det betyr at jeg har 390 kroner dagen til andre formål
1. Ekstrautgifter kommer ikke til å overstige 60 kroner dagen.
2. Jeg kan ha så mye som 10 måltider om dagen hvis jeg klarer å kreke meg til restauranten, eller jeg kan få rom- service (som betyr at jeg kan få frokost på sengen hver dag ).
3. Dette cruiceskipet har så mange som tre svømmebasseng, trenings rom, gratis vaskemaskiner og tørketromler, og det er sceneshow hver kveld.
4. De har har gratis tannpsta og barberhøvler, og gratis såpe og shampo.
5 De vil til og med behandle deg som en gjest og kunde, ikke en pasient! En ekstra 30-40 kroner i tips vil få hele besetningen til å stå på pinner for deg !!
6. Jeg kan treffe nye mennesker hver 7 eller 14 dager.
7. Fjernsynet I stykker ? Skifte av defekte lyspærer? Trenger du en ny madrass ? Ikke noe problem! De kommer til å ordne alt og be om unnskyldning for ubehaget som du måtte ha hatt !
8. Rent laken, sengetøy og håndklær hver dag, og du bør ikke engang spørre om det!
9. Hvis du faller på sykehjemmet og brekker beinet blir du en sengeliggende pasient; hvis du gjør det samme ombord I et cruice-skip, kommer de til å oppgradere ditt opphold ombord til en suite for resten av livet ditt !!
Og så kommer det beste : Har du lyst til å se Syd America, Panama - Kanalen, Tahiti, Australia, New Zealand, Asia, eller you name it? De vil alltid ha et skip klar til å seile dit ! Så ikke se etter meg på et sykehjem, du må ringe meg på satelittelefon fra land!
P.S. Hvis du dør, tipper de bare kroppen din over båtripa uten kostnader


Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat