Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-17, 19:16   #30
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Ok, dere skal få slippe å svare på flere giftspørsmål - internett viser seg å være en utømmelig kilde. Tingen er at personen som blir forsøkt forgiftet merker symptomer etterhvert og dør derfor ikke.

Når det gjelder dette utsagnet fra Niobe, så har jeg tenkt på det i ettermiddag.

Sitat:

Men "kvinne mister sønn og mann i bilulykke, gifter seg med mann som misbruker datter, får alkoholproblem, feilmedisinerer pasient, og datter er savnet" høres ut som veldig drøy kiosklitteratur.

Først av alt så er jeg ingen forfatter. Jeg skriver bok, ja, men det gjør meg ikke til en forfatter - ennå. Det er mulig at denne boka aldri blir skrevet ferdig, og hvis den skulle bli det, er det minimal sjanse for at et forlag vil gi den ut. Og skulle et forlag mot formodning velge å gi ut boka, vil det alltid være en redaktør der som har mye den skulle ha sagt med tanke på innhold. Derfor vil innslag preget av "kiosklitteratur" sannsynligvis aldri få bli med i det ferdige manuset, såpass regner jeg med.


Men, enn så lenge er det høyt opp og langt frem, dette.

Likevel føler jeg for å fortelle litt om det jeg skriver om, og hvorfor jeg gjør det. Jeg er veldig interessert i den menneskelige psyke, hva vi har arvet av våre forfedre, oppvekstmiljø og ikke minst hendelser som påvirker oss. Jeg vil se på hva vi gjør og hvorfor vi gjør det, og jeg har valgt å skildre ytterpunkter innenfor menneskelige handlingsmønstre. På den ene siden, den som opplever noe ekstremt traumatisk, og hvordan en mestringsstrategi fort kan forårsake en "følgefeil". En som mister mann og barn flykter fra virkeligheten med alkohol og gifter seg med en ny mann i håp om å få gjenoppleve fortiden. Alkoholen gjør henne sløvere og mindre kritisk, og blir utnyttet av en som også utnytter datteren. Dette eskalerer alkoholforbruket, og det går utover både datter og jobb. Dette er langt fra et virkelighetsfjernt scenario, så jeg forstår ikke helt hvorfor du følte å si dette til meg, Niobe. På den andre side, skurken i boka er av et helt annet kaliber og mye mer aparte psykologisk sett, så der er det sikkert mye mer å sette fingeren på.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama

Sist redigert av Albertine : 03-08-17 kl 19:25.
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat