Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-16, 21:21   #9
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hybrid eller off-road sykkel

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Du får nok godt svar hos forhandler. Min 7000,- best i test hybrid ble solgt og selges fortsatt uten skivebrems.

Men det ser ut til at de fleste offroad selges med skivebrems, det er litt vedlikehold så spør om det i butikk. Dette er typisk G Sport/Intersport offroad.

http://www.nakamura.no/sykler-2015/t...el/grade-5-27/

Det er da vitterlig mer jobb med V-brems enn skivebremser. På v-brems slites klossene mye fortere, ergo man må skifte oftere. Bremseeffekten blir også mye dårligere under våte/gjørmete forhold.

Mekaniske skivebremser vil holde mye lenger og vil da kreve mindre jobb. Eneste jeg kan komme på er skifting av wire, noe man også må på v-bremser.

Hydrauliske bremser vil også holde mye lenger enn v-bremser. Hydrauliske vil derimot kreve lufting etter lang tids bruk. Jeg har syklet 20 000km og kun måtte lufte frambremsen etter 15 000km.
Hydrauliske er også det sikreste, da man bare trenger 1finger til bremsing, ikke 2. Man har med andre ord bedre tak på styret.

Skifting av bremseklosser på skivebrems er også en smal sak. Faktisk er det ofte lettere enn på v-bremser.

Det å anbefale noen kjøpe sykkel i 2016 med v-brems, blir som å anbefale noen kjøpe komfyr med støpejernstopp...

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat