Tråd: Nynorsk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-08, 21:35   #38
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg leser selvsagt nynorsk, men jeg behersker det ikke så godt skriftlig. Det klarte det bedre da jeg studerte og jobbet i nynorge, men som med alle andre ferdigheter, så ruster språk når det ikke holdes ved like.

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Har ingen problemer med å lese det eller forstå det, men jeg liker ikke selv å skrive nynorsk.

Å skrive, og dermed formulere sjølv, er sjølvsagt noko heilt anna. Eg skriv dårlegare bokmål enn nynorsk fordi setningsbygnaden stemmer dårlegare overeins med mi dialekt (og opplagt også fordi nynorsk er språket og identiteten min). Men eg må innrømme at eg sjeldan legg merke til om eg les bokmål eller nynorsk når eg les ting andre har skrive. Dårleg språk irriterer meg, men ikkje val av språk.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat