Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-18, 11:05   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troms + Finnmark = ikke sant

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Men korleis skulle fylkesnamna behaldast? Helseregionane er mykje større enn fylka, og det er vel politidistrikta også? Tenkte du at ein også skulle behalde dei gamle fylka under regionen? I så fall får vi fire nivå - og det trur eg ingen ønskjer.

Nei, ikke fire nivåer! Gud forby! Jeg synes fylkeskommunen bare burde vært fjernet og så hadde vi hatt to nivåer, men hvis vi nå skal beholde tre nivåer, så burde styreformen ha vært i fire-fem store regioner og at alt ble samkjørt. Videregående skole, sykehus, polit o.s.v. skulle hatt samme regionsinndelingen. At man beholder fylkesnavnene ville da bare handle om å si noe om hvor en fysisk bor. Jeg bor i Telemark vs. jeg bør i sør-øst Norge.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat