Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-18, 07:57   #19
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Troms + Finnmark = ikke sant

Jeg forutsetter at vedtak i Norges forvaltning gjøres i henhold til lov og forskrift. Hvis det er tilfelle at Eivind Smith har rett i sine påstander om at Troms og Finnmark ikke har blitt tilstrekkelig hørt OG det spiller en rolle for sammenslåingen, vil det selvsagt være riktig med en ny behandling.

Min tese er allikevel, at Finnmark hadde satt seg på bakbeina UANSETT, og at det synes som om alle slike vedtak og prosesser som man ikke liker, skal protesterer på og krangles på i det uendelige. Landet vil ikke utvikles eller rustes til noe som helst, hvis vi hele tiden skal ta omkamper om veitraseer og hvor hovedkontoret skal ligge. Noen ganger må vi bare godta at "sånn er det". Det er etter Stortingets anmodning nedsatt et ekspertutvalg bestående av professorer og kunnskapsrike folk fra universitet og høyskoler. De har uttalt seg om størrelse og innbyggerantall
på områdene som skal overta oppgaver fra Staten. Jeg synes det er veldig betegnende at Trygve Vedum umiddelbart er ute og sier at det disse kompetente forskerne har funnet ut, er FEIL. Tenk det.

Jeg kjenner ikke reformen godt nok til å kunne utdype innholdet så veldig. Men jeg er veldig enig i et fylkeskommunene as is, er et oppblåst byråkratisk nivå, med mange ressurser og lite å gjøre. Det å gi store regioner mer ansvar, tror jeg bare er fornuftig. Sammenliknbare land har også dette, og vi behøver ikke alltid finne på noe selv - hvis vi kan dra nytte av andre nasjoners erfaring.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat