Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-19, 08:42   #30
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitt eller gult gull?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har en diamantring i hvitt gull som jeg har hatt på fingeren kontinuerlig i 13 år, og det har ikke vært nødvendig å gjøre det hittil. Det jeg derimot har gjort, er å ta den med til en gulldmed to eller tre ganger i løpet av de årene og få den polert opp. det gjør de mens jeg venter i butikken.

To ganger i året er jo det rene sludder fra gullsmeden din, Input. Vedkommende må ha ønsket å selge deg en annen ring?

Det vet jeg ikke, vi kjøpte jo ikke noe der i det hele tatt.

Jeg har forlovelsesring i hvitt gull, og jeg ser veldig tydelig at rhoderingen er slitt vekk i løpet av det året jeg brukte den (før den ble alt for stor). Det er en relativt dyr ring, uten at jeg vet om det har noe å si. Den er ikke direkte gul, men den er veldig matt og mye gulere enn den skal være Jeg synes min ring er stygg i hvert fall. At hvitt gull holder seg blankt og fint i 13 år synes jeg er imponerende, skulle gjerne likt å visst hvordan den er behandlet, vet ikke om det er mulig å ha tykkere lag?

Jeg er egentlig uinteressert i smykkene, men veldig interessert i kjemien. Jeg har bare fire smykker totalt (om man ikke regner med bunadssølvet), så jeg har ikke egentlig peiling, bare så det er sagt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 22-10-19 kl 08:50.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat