Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-12, 15:54   #58
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Jeg er litt usikker her jeg.... prøv å snu den. Man får vel ikke akkurat noen privilegier annet en tilgang til et rum der man utelukkende diskutere møkkkjedelig drift eller håndtering av kipe ting på forumet og man må fin lese små kjedelige tråder, ev. blogger om det er innrapportert regelbrudd ol.. Skal man da i tillegg kreve at man kan la andre tråkke over ens personlige grenser og at man ikke kan komme med et velrettet føkk deg uten modde hatt på fordi det ikke passer med modde rollen. I så fall er man villig til å betale disse brukerne for jobben siden de blir frarøvet retten til å delta på lik linje? Hva er det som gjør fp andeledes enn andre forum er ikke det nettopp denne lille avstanden mellom ledelse og bruker, at man har høy terskel for å gripe inn i diskusjoner og praktiserer høy grad av selvjustis -hvilket forum er det egentlig man vil ha? (seff setter jeg det på spissen og tar fortsatt det som en selvfølge at en i en modde rolle utviser normal folkeskikk og overholder forumets reglement med en litt større bevissthet en for en vanlig gjest)

Hjertesukk:

Det er nettopp det, jeg synes det er en ganske dårlig deal å være modde her. Jeg bruker en god del tid på rutinearbeid helt gratis.

Men samtidig så kjenner jeg på at jeg kan ikke være en bruker som før, og det som jeg synes er veldig ekkelt, er at man kan få beskyldninger mot seg som en da helst ikke skal svare på.

Jeg har ikke vært sentrum for noen av de siste konfliktene, men kjenner på st det er en gruppe brukere som til stadighet pisker opp mistenksomhet og mistillit.
Jeg vurderer hardt for tiden om jeg gidder å være moderator og til stadighet få (som en del av ledelsen) hint om at det leses blogger og slarves, det er skikkelig ubehagelig og går på integriteten løs.

Jeg føler at som moderator er vi fritt vilt, og har ikke lov å forsvare oss.
Dette er ikke ment som en oppfordring til meninger om hva jeg skal lande på, men mer en personlig sukk om hvordan det oppleves. Og nei, det er ikke 'bare å slutte som moderator' om vi gjør det hele gjengen, det hadde ødelagt forumet.

Sånn på siden: enten får man nesten bestemme seg om man har tillit til ledelsen, og de andre brukereneeller så lar man være å skrive private ting her.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat