Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-16, 12:08   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.326
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opp-ned tre som kunst ved Oslo S? WTF?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Harsellering til side, jeg syns man MÅ skille mellom liv med og uten bevissthet, altså. "Det livet den hadde" er et meningsløst begrep på en samling celler uten bevissthet.

Det er jeg i og for seg enig i, men dette er da copy/paste fra infosiden om kunstverket:

Sitat:

Nyere forskning viser at trær faktisk kommuniserer med hverandre. De husker hendelser og handler empatisk overfor andre trær, ikke bare av sin egen art. Det har vist seg at harmoniske lydbølger påvirker deres vekst, og de avgir elektriske impulser som kan sammenlignes med menneskelige nervesignaler.

... så hvis man skal ta det med i tolkningen av verket, er man ikke langt unna å kalle dette å ta et liv, synes jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat