Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-18, 14:46   #15
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er deres beste rydde- og organiseringstips?

Den der "men det kan jo være godt å ha" gjør det ofte vanskelig å kvitte seg med ting på første gjennomgang. Tipset til Drømmedama er bra, om å legge det du sjelden bruker i en eske, og se gjennom det etter et år. Hvis du ikke har savnet det på 12 måneder, er det sannsynligvis en del ting der du aldri kommer til å savne. De mest ekstreme legger alt i esker, og plukker ut det de trenger etter hvert. Det som ligger igjen etter et år går til noen andre (gjenbruk, gjenvinning, forbrenning).

Jeg har rutine på klær som henger i skapet: Når noe kommer fra vaskemaskina henges det opp på høyre side, og så dyttes alt det andre lengre mot venstre. Med jevne mellomrom ser jeg gjennom det som henger lengst til venstre - veldig ofte er det ting jeg ikke liker lenger, og det legges i fretex-boksen.

Betalte regninger og andre papirer som er "ferdigbehandlet" går i søpla. Hvis jeg har bruk for historikken så finnes den elektronisk. Ungene har med jevne mellomrom sortert ut sine tegninger, skrivebøker og andre potensielle minner fra barndommen, slik at bare de beste og viktigste blir lagret. Mine foreldre hadde tatt vare på alt, og det ga meg ingenting å se gjennom de store papirhaugene i ettertid.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat