Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-18, 10:54   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moralsk spørsmål: Er det greit å ikke snakke sant hvis det gavner noe/noen?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

I mitt hovud er ikkje det å unnlate å fortelje noko som er sant eller å la vere å seie ting slik dei er, synonymt med løgn. Å bruke vikarierande argument, som «du er flink» framføre «eg har ikkje tid», er heller ikkje nødvendigvis løgn.

Ja, ordbruken er forskjellig. Jeg tenker man lyver når man bevisst fordreier virkeligheten. Om man gjør dette ved å la være å fortelle alt eller forteller om noe som ikke eksisterer gjør ikke dette noen forskjelll for meg. Det er altså graden av bevissthet som utgjør forskjellen, så for meg kan samme historie være løgn eller bare klumsete fortalt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat