Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-18, 11:19   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg øke kosefaktoren her?

Om dagen og spesielt om sommeren vil jo kosefaktoren øke, siden man da får mye av det grønne utenfra og inn.

Jeg ville:
* Hengt opp fargerike bilder
* Byttet ut noen av møblene/putene/teppene med noe mer fargerikt, nå går alt i grånyanser, selv de røde og blå putene. Jeg ville hatt noe mer knæsjt. Noe som bryter litt, og ikke så symmetrisk. Kanskje noen tepper også? En fin, fargerik kurv eller gammel ølkasse til tepper kanskje.
* jeg ville ikke hatt plastbloster, skrekk og gru. Og på dagen har man jo hele naturen utenfor som en vegg, så jeg syns ikke du trenger mer natur.
* Heller trekke naturelementer inn for å bryte opp den litt maskuline hotell-stilen som er der nå.
* stålampene var fine, men er enda en grå ting. Ville heller valgt noe uten skjerm, eller med en snål skjerm.

Ting jeg tror vil kunne gjøre det koseligere:

Persisk kelim på gulvet. Ikea har denne lappeteppesaken, som jeg syns er ganske kul:


Puter i ulik struktur og farger. Behold de dere har, men ikke ha likt antall og like farger i hver sofa. Mix it up a bit! Ta opp farger utenfra, og fra bildene dere henger opp.


Denne er fra kremmerhuset og finnes i rødt og blått. Passer med de dere har.


Ølkasse til tepper fra finn.

Det finnes mange kule, nye trekasser også. Kanskje finne noe som liker drivved?

Av pledd hadde jeg valgt 3-4 stykker i ulike farger, utrykk og struktur. Noen ensfargede, noen med geometrisk vev, noen litt fluvvy, noen flatvevde.

Hva med akira stålampe? Da får du inn litt bambus og rispapir, føler mer organsik enn betong og stålgrått:

Den finner du på Eske Interiør på Bislett. For øvrig en fantastisk butikk å gå i for å bli inspirert.

Jeg syns betong som gulv er helt superfint, og kommer ekstra godt til sin rett når det står i kontrast til noe. Slik at man får noe stramt og betong, og noe mykt og fargerikt.Da trenger man ikke gå helt kreisi-farge-etnisk som på bildene jeg la inn, men heller bruke elementer derfra til å myke opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat