Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-24, 14:16   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Film og TV i 2024

Jeg har lyst til å hive meg på her, før jeg glemmer alt jeg har sett. Disse første her blir i litt tilfeldig rekkefølge.

Annika sesong 2: Grei underholdning. jeg liker at hun noenganger snakker rett til kameraet, og jeg liker innsikten i privatlivet - den er ikke invaderende, og karakterene er gode. tenåringen er ikke stereotyp, og pappaen til Anikka er en ekte nordmann - han kan si både fårikål og lefse. (det kan IKKE Anikka).

Fool me once
Jeg er sikkert blitt veldig kresen, men ... Plottet var komplekst nok til at jeg ikke husker alle de løse trådene. Jeg synes skuespillet var ganske elendig, og særlig hovedkarakteren var veldig lite troverdig. Så jeg er altså ikke noen fan. Enig med Amylin i at Adeel Aktar var best. Jeg ble sittende og lure på hvor jeg hadde sett ham før (annen britisk krim) og var fascinert over at han faktisk er mye yngre enn jeg trodde.
Lessons in chemistry Jeg likte den. Ble rørt og synes den var fin, og synes den var en estetisk nytelse å se på. Og tenker at dette faktisk var sant frem til ganske få år siden - det at kvinner ble tilsidesatt og ignorert kun på grunnlag av kjønn.
Karin och Carl Larsson fantastisk dokumentar om Karin og Carl Larsson. https://www.svtplay.se/karin-och-carl-larsson Nydelig dokumentar om kunstnerlivet, om det fantastiske hjemmet deres, og mange morsomme eksperter som uttaler seg. Jeg likte veldig godt sekvensene der det var sømløse overganger mellom film av huset slik det fremstår og Carl Larssons akvareller fra "Ett hem".
Sannheten Svensk krim med Sofia Helin. Har sett fem av seks episoder, og avventer siste episode før min endelige dom. Bra underholdning, men kanskje Sofia Helin skulle spille politi med litt mindre avvikende personlighet en gang?
Criminal record Veldig, veldig bra krim på Apple+ - spennende og troverdig. Men har ikke sett ferdig, det slippes en episode i uken og jeg har sett fir hittil. Mørk, spennende, supre skuespillere.
True detective Slippes også med bare en episode i uken, jeg er ajour. Mørk, kald, skummel og med en fantastisk Jodie Foster i hovedrollen. Jeg så sesong 1 og elsket den, har ikke sett 2 og 3, men vurderer å gå løs på dem nå.
Gjensyn med Fargo sesong 1 Jeg begynte på denne i romjulen, men så ferdig etternyttår, så jeg tar den med. Har sett den før, og elsket den da, og den er bare SÅ bra. Gjensynet var fordi jeg skal se de andre sesongene, og fordi den har fått så gode anmeldelser.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 26-01-24 kl 14:26.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat