Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-20, 21:35   #26
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpent for reiser til utlandet

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ja, og jeg synes myndighetene er ganske klare her: Det er tillatt å reise, men om man ikke må, lar man være. Jeg synes ikke dette kan tolkes på så himla mange ulike måter. De færreste reise, men jeg synes det er en del grunner som er "bedre" enn andre. Å se familie man ikke har sett på lenge, se til eiendommer, osv synes jeg er hakket mer renhårig enn at man kun reiser for å slikke sol.

Dette blir så klart synsing fra meg, men jeg mener likevel at myndighetenes reiseråd bør være greie å forholde seg til for de fleste.

Jeg er helt enig i dette. Og har forståelse for at folk med en eiendom nå tar turen, særlig om de har mulighet for karantene i etterkant. Jeg har selv foreldre som har et hus i Sverige og de har vært der flere ganger i vår, alle gangene med karantene i etterkant. De er pensjonister og holder seg for seg selv også når de er der, men det er et reelt vedlikeholdsbehov og de har valgt å gjøre det sånn. Vi sa tidlig i fra at vi ikke kom til å dra dit for å ha ferie i år, heller ikke om karanteneplikten til Sverige ble opphevet.

Jeg personlig hadde aldri orket å dra med familien med fly og munnbind og det hele, og synes ikke det er verdt å ta sjansen. Andre kan vurdere det annerledes, og det får de bare gjøre. Jeg fascineres nok likevel litt alle dem som proklamerer hvor mye tryggere det er i Spania fordi det er så strengt. I Spania er det jo en del smitte i samfunnet, det skisseres nå mulig overgang til rødt om bare et par dager, så det er liksom ikke slik at det blir mye tryggere bare fordi vaktholdet er strengere og fordi man bruker Antibac på bordene. Det er ikke bare det som avgjør for å si det sånn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat