Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-16, 15:36   #34
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

...
Det har slått meg at de "sinte, unge mennene" har økt i antall og i aggresjon de siste årene. Hvorfor har det blitt sånn at mange gutter faller utenfor, og blir bitre og sinte på suksessfulle jenter/damer?

Jeg tror at å ha suksess i jobben og offentligheten (og i hovedsak som forsørger) tidligere har vært forbeholdt menn, og at det er den arenaen de kan få bekreftet at "de er noe" på. Kvinner har tradisjonelt hatt flere arenaer, mener jeg. Det er "anerkjent" å være en god mor, en god hustru, flink til å lage mat, og hvis man er god i jobben kommer det som en ekstra bonus. Nå "konkurrerer" vi mer på lik linje, og de menn som faller igjennom blir tydeligere - og de har ingen andre arenaer å hente seg inn på. Før kunne man overleve som mannsjåvinist og forsørger, nå blir man valgt bort og får bare seg sjøl å forsørge og lykkes ikke på noen arena som betyr noe for andre.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat