Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-17, 20:01   #31
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske barn mishandlet på koranskole i Somalia

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når du sier at vi må slutte å hjelpe ALLE, syns jeg du fordummer, for det vet både du og jeg at ikke er sant. .

Nå tok du bort resten av setningen min, da, hvorfor det? Hvis du hadde sitert meg riktig, hadde du fått med jeg skrev at vi må slutte å hjelpe alle som kommer til Norge fordi de får et lettere liv her enn de ville hatt i hjemlandet.

Og ja, integrering, integrering, integrering-klart det er viktig å jobbe med det. Men vi må også tørre å stille krav. Hva med et grunnbeløp når man kommer til Norge. Et litt høyre nivå når man består norskprøven på Nivå A, litt mer når man består B1 og max. når man består B2? Flere enn jeg som tror det hadde fått fart på sakene hos de somalske damene? Jeg har jobbet i skolen i 20 år, og jeg synes det er hårreisende å måtte kontakte tolk for mødre som har født barna sine i Norge. Jeg underviser 16-18-åringer....For mange snakker ikke norsk i det hele tatt, etter nesten en mannsalder i Norge, og jeg mener vi må tørre å stille krav. Vi stiller ikke nok krav. Ikke til nordmenn heller, i mange sammenhenger, men det er en annen diskusjon.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat