Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-17, 14:59   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: To wolf or not to wolf

Jeg er ei cappuccinodrikkende bygdedame som vil ha ulv i skogen, og jeg er nabo med skogen. Og ulven - den er observert på viltkamera som naboen har satt opp et stykke fra oss. Når jeg går i skogen er jeg redd for mannfolk med skumle hensikter, ikke ulv.

Men jeg kjenner sauebønder som ikke er så hypp. Sauebønder som har mista sau. Det er ikke pent, det er ikke det, og jeg veit ikke helt hva jeg skal si til dem. Men jeg synes allikevel ikke folk har rett til å gripe inn i naturen og bestemme at den arten*, den skal vi ikke ha. Kontrollere, ja, men ikke utslette. Jeg synes det er vanskelig å trekke gode skiller, for det vil jo bli tap med ulv, og det er vondt å miste dyr. Men ulven var der før oss, da.

* Sa hun, mens hun planla massemord av de slimete spanjolene. Men JEG var der først!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat