Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 22:55   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tor Erling Staff (gammelt NM-innlegg)

Staff er passe gal.

Jeg vil nå uansett kun ta tak i en ting.

Sitat:

Staffs forståelse av sine egne erfaringer (som jeg definerer som overgrep) er et forsøk på å definere seg ut av offerrollen. De som er blitt utsatt for overgrep har flere ulike måter å definere/forstå det de er blitt utsatt for. mange, og særlig menn, har problemer med å se seg selv som offer, se seg selv som svak, utnyttet, passiv eller kuet.

Jeg ble voldtatt da jeg var en god del yngre. Det var alkohol involvert. Men helt ærlig, så har det ikke satt preg på meg. Jeg føler ikke at det var et overgrep på den måten som jeg hører andre som har blitt voldtatt beskriver det. Ja, det var galt av han, men det påvirker meg ikke. Jeg har til tider vanskeligheter med å forstå (men jeg respekterer at folk føler det slik) at man "velger" å la livet sitt bli ødelagt av en isolert hendelse. På den måten forstår jeg utsagnene til Staff, at han ikke føler seg som et offer. Det kan godt være at han ikke gjør det. Jeg føler meg hvertfall ikke som et offer. Jeg traff på overgriperen noen ganger senere og det er verken sinne, skam eller noen andre sterkt negative følelser som trådte frem da, bortsett fra "herregud, for en dust"-følelsen. Så jeg føler meg altså temmelig lite kuet i henhold til denne hendelsen. Bare sånn for å si at ikke alle trår inn i en offer-rolle når de opplever overgrep.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat