Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-18, 12:56   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgfrihet til videregående skoler

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Når det gjelder Malkenes, hans opptreden i Dagsnytt 18 (var det ikke der?) og etterspillet som følger nå, mener jeg at han kunne valgt en annen måte å fortelle om utfordringene på skolen på. Å skildre konkrete hendelser på den måten, selv om han anonymiserer elevene, er ikke greit, synes jeg. Jeg tviler ikke på det som skjer i klasserommet er korrekt skildret, men det finnes mange måter å fortelle om problemene på der man unngår å henge ut enkeltelever.

Ja, jeg er enig. Og når programlederen ironiserer over elevene på twitter etterpå så begynte jeg å lure på om vi skulle få amerikanske tilstander, der profilerte journalister henger ut svært unge mennesker på en ufin måte.

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg tenker at en del av problemene som Malkenes skriver om (og han utga jo bok om dette allerede i 2015) er måten skolene i Oslo blir drevet på. Uten å ta tak i dette, tenker jeg at avskaffelse av fritt skolevalg alene ikke vil hjelpe på utfordringene i klasserommet som han beskrev i Dagsnytt.

Det tror jeg også. De elevene som ikke greier å følge undervisning, ikke vil følge undervisning (men vil ødelegge), de som har traumer eller dårlige hjemmeforhold vil jo ikke endre personlighet. Men måten de blir møtt på og fulgt opp må endres. Lærerne må få helt andre arbeidsvilkår.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat