Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-18, 16:30   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Erfaring med engelsk cocker spaniel?

Jeg startet en tråd her om valg av rase, og siden kromfohrlender er vanskelig å få tak i så søker vi litt nærmere info om andre raser også.

Jeg har erfaring med engelsk cocker fra oppveksten, men tenker at det er mye jeg ikke vet for det. Pjokken vi hadde vandret selv rundt på tunet og var herligheten selv, men også litt egenrådig. Vi ser etter en hund som er

- skikkelig kosete
- hjemmekjær. Kan fint tusle rundt i hagen uten å fyke avgårde på nye eventyr
- enkel å gå på tur med (også for barn)
- glad i barn (minste er straks 6 år
- lite jaktinstinkt (ja, jeg vet cockere egentlig er jakthunder, men ser at noen avler hunder mer som familiehund enn til jaktbruk. Hunden vi hadde brydde seg fælt lite om alle andre dyr som vandret rundt oss)
- ikke bjeffete og gneldrete

(full spec kan leses på min første hundretråd)

Har du erfaring som cocker eier? Hva bør vi se etter i en oppdretter? Ville du valgt tispe eller hannhund? Hvordan var valpetiden? All info av interesse!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat