Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2024

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 06:29   #81
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.387
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2024

Jeg kjøpte en liten rabarbra i fjor, og hadde sett for meg masse deilig syltetøy i år, men synes ikke den har vokst seg noe særlig større. Det kommer noen få, tynne stilker, litt usikker på om planten i det hele tatt har godt av å bli høstet i år. Dere med erfaring: Pleier rabarbra å være trege med å vokse seg store, og bør man la være å høste av den før den har nådd en viss størrelse?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:16   #82
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.871
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2024

Jeg har flyttet en rabarbra. Har da lest at både ved flytting og nyplanting bør man høste forsiktig de første sesongene. Min ser skikkelig stusselig ut, men jeg flyttet den for bare et par uker siden.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:21   #83
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.832
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hage 2024

-og jeg har sådd rabarbra, det går skikkelig sakte, tror det er 2, om ikke det er 3 år siden, og både blader og stilker er fortsatt veldig små. Skal prøve å tilføre litt mer gjødsel, så kanskje det blir høsting neste år...

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 11:45   #84
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.199
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2024

Rabarbra trenger mye gjødsel.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 05:21   #85
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.387
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2024

Gjødsel, altså, det har jeg glemt til min rabarbra. Men da er det fram med gjødsel og tålmodighet, takk for svar.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no