|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
heimføing
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeidNå vet ikke jeg hvor langt utenfor byen Stavangers gratisbusser går, men jeg tipper det er ganske vanlig der også at attenåringer har egne biler og kjører der de kan - hvis det er utenfor veldig sentrale strøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid
TØI ser ut til å allerede ha bestemt seg for om hva de synes om dette. Jeg synes det er sterkt uheldig at de går ut og uttaler seg så negativt i forkant når de får utdelt slike forskningsoppdrag. (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#43 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeidI Oslo mener Ruter at ordningen med rimeligere enkeltbilletter fungerer.
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er jo bare innenfor Stavanger kommune, og det var ikke vanlig at 18-åringer disponerte egen bil da jeg bodde der. Stavanger er typisk en kommune som er upraktisk å kjøre i og har upraktisk kollektivtrafikk. Derimot var/er det veldig vanlig å gå på vgs. på tvers av kommunene som grenser til hverandre, og de elevene fikk ingen nytte av gratis kollektivtrafikk og var fremdeles avhengig av bil og/eller å betale for kollektivt.
![]() |
![]() |
#45 |
Tatt på
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeidStemmer ikke at det bare innen Stavanger kommune vi kunne ta bussen gratis. Man måtte være bosatt i Stavanger kommune og kunne ta bussen gratis til og fra kommunene på Nord-Jæren (Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg).
![]() |
#46 |
|
Ok, det hjelper litt, men det er jo likevel en svært liten andel av kommunene som tilhører Stavanger-regionen, og gjelder kun under halvparten av innbyggerne i regionen.
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeidJeg forholder meg til Storbymeldingen fra 2003, se f.eks. s 89 og 144.
![]() |
![]() |
#49 |
Tatt på
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeidVar litt større område enn det jeg har innbilt meg var regnet som Stavanger-regionen (etter å ha bodd her i 20 år), så jeg gir meg på regionstørrelser.
![]() |
#50 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var gratis for byens borgere i hele regionen, altså ikke bare internt i kommunen.
![]() |
#51 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeidJeg er enig i at det er et merksnodig stunt, altså, og åpenbart valgkampmotivert. Sånne initiativer bør man selvsagt utrede noenlunde, forberede, søke samarbeid på tvers av områder, koordinere med for eksempel bompenger og andre tiltak, og hva har du.
![]() |
|
|