Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp meg å tenke ny bil

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-25, 11:58   #41
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke ny bil

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Pr nå vil ikke bil brukes på jobb, men så har jeg jobb bare ut juni. Men guttungen bruker bilen hver dag.
Må ikke bruke 350' heller.

Hva ble avklaringen om gammel-bilen da?

350 000, er det uavhengig om du har jobb etter juni?

Gammel 25-04-25, 18:19   #42
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vil ha bil uansett ja.

Har henta bilen. Aner foreløpig ikke hva de har gjort siden det var guttungen som henta den og siden han ikke betalte har jeg ikke fått faktura. Men det var under 2000,-
Så da ruller den kanskje litt til.
Men tenker fortsatt bil for feilene kommer fortere og fortere.

Gammel 26-04-25, 10:16   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gå og prøvekjør en Elroq og se hva du synes.

Gammel 27-04-25, 21:56   #44
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Gå og prøvekjør en Elroq og se hva du synes.

Det ville jeg foreslått også. Og om du liker hvordan den er å kjøre og vil ha en større, kan du prøve Enyaq.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-25, 13:47   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville satt opp en oversikt over hva som er viktig for deg, for forsøkt å tenke litt over hvorfor. Siden du er vant til å kjøre en stor bil, så kan jeg forstå at du ønsker deg dette også videre. Men det er jo greit å forstå hvorfor. Og så etterpå foreta en vurdering av hva du er villig til å betale for.

Noe som også er verdt å tenke på er hvordan du eventuelt kan lade. Jeg ville ikke kjøpt elbil hvis jeg ikke visste at jeg hadde tilgang på egen lading enten hjemme eller på jobb. Men jeg har ekstrem rekkeviddeangst.

Vi har nå en Volkswagen iD4, og jeg opplever den slett ikke som noen liten bil. Tvert imot føles den større enn den Peugeot 5008'en som vi hadde tidligere (og med 7 seter så ble den definitivt regnet som stor). Men jeg som kjører mest i by synes egentlig at stor bil er litt upraktisk. Men iD4 har god svingradius, og det hjelper godt på.

Gammel 28-04-25, 14:55   #46
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakka med noen i helga, de hadde kjøpt ny fossil bruktbil siden den de hadde var oppbrukt. De opplevde at stv og suv'er med firehjulsdrift ble solgt med én gang. De hadde sett på en her og en der på Finn, og mens de tenkte seg om og vurderte, så ble de solgt.
Så når det kom ut en interessant bil til salgs, så tok de fort turen for å se og prøvekjøre - og fikk kjøpt den.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-25, 15:58   #47
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jo mer penger jeg i et tenkt tilfelle skulle ha brukt på bil, dess viktigere vil det være at bilen kommer innenfor de ulike års-garantiene.

Har gått fra å ha ryggekamera til å ikke ha det. Det savner jeg. Tenker og at de ulike sikkerhetsegenskapene som nyere biler har hadde vært fint.

Så annonse om Mitsubishi outlander PHEV 2025 nå. Stod ikke noe om pris. Mitsubishi outlander ble visst i bladet bil og motor beskrevet som en skuddsikker bil. Tror man kunne velge mellom el og bensin på denne. Og de skrev noe om at den har 8 års garanti. Mulig pris på helt ny av denne er over 350 000. Men bil som er et par år, med opprinnelig 8års garanti hadde fristet meg.

Tillit til forhandler er jo også fint. Har du mange bilforhandlere i nærheten?

Sist redigert av Ine : 28-04-25 kl 17:15.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-25, 10:13   #48
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Defekt klemme på turboslangen var visst feilen.

Stod rett bak en Enyaq i helga og stelte meg ved siden av da jeg dro. Min så ørlite lenger ut, men ligger jo mye lavere selvsagt.

Og id.4 ser ikke ut som en liten bil nei. Aner ikke hvilken type jeg så, men liten så den forsåvidt ikke ut.

Gammel 29-04-25, 21:33   #49
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor har akkurat kjøpt seg en brukt 2016 BMW 2-serie, suv til 160. Aner ikke hva den har gått, men hun måtte ha en ny bil nå som den gamle 2012-Golfen hennes ikke ble EU godkjent. Men hun kjører lite da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.