Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva har du reparert i dag?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-25, 09:51   #41
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du reparert i dag?

Jeg har sendt e-post og fått hyggelig svar fra Sandqvist om at de skal sende ny spenne til den gamle og elskede sekken min. Spenna på den ble ødelagt i forrige uke. Min første tanke var at jeg måtte kjøpe ny sekk, men nå tipper jeg den gamle kan vare noen år til.

Gammel 01-06-25, 20:30   #42
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg limt favorittbeltet, som hadde delt seg opp i flere lag, og det innerste laget var røket av rundt hullet jeg bruker mest, så det krøllet seg og var vanskelig å få gjennom spenna. Tenkte å kjøpe nytt, men så kom jeg på at jeg skulle prøve å lime det først. Og det ser ut til å ha gjort susen, så da varer det ei stund til og jeg sparer de kronene. Brukte gorillalim, og holdt det sammen med poseklemmer mens det tørket, fordi det var det jeg fant som lå nærmest.

Gammel 01-06-25, 20:43   #43
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg ikke reparert noe, men igår hentet jeg en reparert bunadsko. Den løsnet helt på siden på 17. mai og siden skoene er 25 år gamle, tenkte jeg at nå må jeg kjøpe nye. Noen foreslo at jeg skulle sjekke hva det kostet å få dem reparert først, spesielt siden en utgift på 1800 kroner til nye bunadsko ikke var det jeg ønsket meg akkurat nå. Joda, 200 kroner å få skoen i orden igjen!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-25, 20:54   #44
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

I dag har jeg ikke reparert noe, men igår hentet jeg en reparert bunadsko. Den løsnet helt på siden på 17. mai og siden skoene er 25 år gamle, tenkte jeg at nå må jeg kjøpe nye. Noen foreslo at jeg skulle sjekke hva det kostet å få dem reparert først, spesielt siden en utgift på 1800 kroner til nye bunadsko ikke var det jeg ønsket meg akkurat nå. Joda, 200 kroner å få skoen i orden igjen!

Så bra! Jeg fikk lagt nye såler på mine nærmere 40 år gamle bunadssko hos skomaker for et par år siden, og jeg ble faktisk veldig positivt overrasket over prisen!

Gammel 01-06-25, 21:04   #45
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke helt reparert, men jeg har kvesste (heter det det?) kjedet , samt smurt lillemotorsaga mi i dag. Den ble som ny!

Gammel 01-06-25, 21:34   #46
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Igår fikset jeg ei klatrebukse.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-25, 22:23   #47
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sydde knapp i en bukse. Ikke avansert reparasjon, men buksen hadde ikke blitt brukt uten den knappen.
Liker denne tråden her, altså.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-25, 13:50   #48
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driver og jobber med å sy om ting. Skal sy om en kjole jeg ikke liker til bluse i litt sånn "kinomostyle" og en annen ullkjole som er så veldig kort til ulljakke. (den er i litt ullfiltet stoff, så det håper jeg at blir kult) - Kan være jeg tror for godt om egne syegenskaper da men...

Gammel 02-06-25, 13:52   #49
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan knapt sy i en knapp eller slå i en spiker, så personlig reparerer jeg fint lite. Men jeg får ting reparert. Nå har jeg akkurat vært og hentet jobbsekken min hos en skredder. Den hadde revnet både her og der, men nå er den god som ny.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-25, 12:26   #50
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har limt sammen en terracottapotte som vinden fikk til å falle ned fra hyllen den sto på.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-25, 20:56   #51
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

I dag har jeg hjulpet min mor med å sy en lintopp litt mindre vid i halslinningen, og en kjole ble sydd om til skjørt. Begge plaggene er fra 80-tallet og får nå ære i bruk i noen år til.
Og så har jeg sydd ferdig bumbagen som er min nye favorittveske, det var en gang mannens dongeribukse som ble tynnslitt i skrittet og fillete nederst, og nå blir alle deler møysommelig demontert og sortert til fremtidige prosjekter.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-25, 23:18   #52
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke reparert noe i dag, men i går fikk vi fixet sykkelen til Eldste. I helgen fixet Helten en gammel ruter slik at gjestene våre fikk tilgang til internett der de bor hos nabovennene våre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.