|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Meta / Instagram og "legitimate interest"I en e-post for noen uker siden fikk jeg denne infoen fra Meta:
Jeg prøver å finne ut hvordan jeg kan protestere / slå av, men finner ingenting. Dette høres ut som å gå fra en ulovlig / tvilsom praksis til en annen høyst tvilsom praksis. Vet noen av dere mer om dette, og hvordan man endrer innstillinger for å ikke tillate det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Meta / Instagram og "legitimate interest"Har du sett her?
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Meta / Instagram og "legitimate interest"
![]() |
#4 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meta / Instagram og "legitimate interest"Det forundrer meg at det ikke er mer oppmerksomhet rundt det i media. Så vidt jeg forstår bruker de dette for å komme seg rundt bestemmelser om samtykke til å lagre persondata - berettiget interesse er en måte å overstyre det hele ved å si at vår interesse er viktigere enn ditt behov for å beskytte deg mot lagring av persondata.
Ja, men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan nekte dette legitimate interest greiene.
Dette er det gamle fra tidligere, da Meta ville bruke innholdet til brukerne til å trene AI. Det er noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Tja, jeg føler vel det egentlig henger sammen, men Meta har funnet måter å ordlegge seg på slik at man ikke kommer unna det.
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
Ser ut som om det er det samme synes nå jeg.
![]() |
|
|