|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Vi skal ha en stekeovn på hytta, og jeg må maxe ut på den bittelille plassen som fins. Jeg har derfor sett på kompaktovner (hvorfor er de så dyre?) og på kombiovn med mikro og varmluft.
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Jeg har ikke en sånn kompakt ovn selv, men har en veldig god venninne som har en slik. Det er den hun alltid bruker, selv om vi er en svær gjeng ( 12-20 pers). Fordi det går raskere å kjøre 2 runder i den enn å varme opp den megastore ovnen hun har i tilegg (en 90 cm bred ovn). Men jeg tenker at dersom du uannsett har en airfryer, så trenger du kanskje ikke denne i tillegg.
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Men kommer du til å ville steke store ting eller bake megaporsjoner ? Jeg tenker på kalkun feks. Hvis ikke, tror jeg den fungerer utmerket.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?
Nei, det er en ganske liten hytte, og skal vi ha massevis av gjester så tipper jeg det blir enklere servering, eller grilling.
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Jeg har en kompakt ovn som er vanlig stekeovn og micro i ett (i tillegg til vanlig stekeovn), og den fungerer helt ok som micro og helt ok som stekeovn, men ikke strålende for noen av delene. Eksempelvis så er det ikke roterende plate til micro, så man må rotere litt ekstra selv, så micropopcorn er litt "hit or miss" om det blir litt småsvidd eller ikke, men til å tine og varme ting er den helt ok. Stekeovnen blir ikke varmere enn 230 grader, noe som sjelden er et problem, men heller ikke optimalt om jeg kun skulle hatt den hjemme.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Vi har stekeovn og kompakt stekeovn/mikro. Sistnevnte fungerer dårligere som stekeovn enn stekeovnen (samme merke, like gamle), men helt ok, men den er en dårlig mikroovn. Det funker, men jeg hadde aldri betalt så mye for den som jeg vet den koster.
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Er du helt sikker på at du trenger enn micro på hytta? Noen du kjenner lever helt fint uten mikro i sitt vanlige hjem. Jeg ville heller hatt en skikkelig stekeovn enn noe som bare var greit nok.
![]() |
![]() |
#9 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Vi er flere som er veldig glade i en god stekeovn, og som aldri har bodd sammen med, eller har savnet en mikrobølgeovn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?
Jeg lever uten mikro hjemme, og har gjort det hele livet. Det er litt greit å ha det i kolonien, siden vi ikke har mer enn en kokeplate og da prøver jeg å maxe ut på kapasitet andre steder. Men vi har en (stygg) mikro der allerede som fulgte med, så mulig vi bare finner en plass til den. Jeg er ikke interessert i å betale mer for noe som funker dårligere.
![]() |
#11 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Jeg har hatt kombiovn fra Miele i 11 år nå, og det eneste jeg ikke liker med den er at den er dårlig til popcorn fordi den ikke har roterende tallerken. Ellers bruker jeg den mest som mikro og til steking av mindre ting der jeg synes det er bortkastet å bruke den store ovnen min. Den er veldig fin til pavlova. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Har ein kombi med mikro. Har hatt den 11 år no. Virker veldig bra som steikeomn, men mangler som mange påpeiker roterande fat til mikro. Mykje brukt som streikomn nr 2 når vi anten steiker brød, rundstykker, julekaker ol. i to omnar parallelt, eller td kjøt i ein inn, fløtegratinerte poteter i den andre. I det siste har vi opplevd at den har kobla seg ut nokre gongar, og har funne ut at det nok er pga av fuktighet i samband med mikro-bruk. Har blitt betre når vi er flinke å ha plast over ting vi varmer med mikro.
![]() |
#13 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Vi har en midlertidig kombi med damp, den bruker jeg mye. Rask å varme opp og super til å tine, heve og dampe i.
![]() |
#14 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Erfaring med kompaktovn eller kombiovn med mikro?Jeg har en stekeovn og en kombinert stekeovn (varmluft/over og undervarme og grill) med mikro. Den er jo liten og tar ikke store ting, men jeg syns min fungerer godt som stekeovn, og greit nok som mikro. Den varmer seg litt kjappere enn den store, ellers så syns jeg den steker helt greit. Hadde ikke hatt noe problem med å ha bare en sånn så lenge jeg ikke skulle lage kalkun osv.
![]() |
|
|