Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

IPL-apparat for hårfjerning til hjemmebruk

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-25, 12:27   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

IPL-apparat for hårfjerning til hjemmebruk

Jeg vurderer å kjøpe en slik, og lurer på om noen av dere har slike apparater og har gjort dere noen erfaringer? Bør man være skeptisk, eller er holdningen rett og slett "go for it"? Jeg tenker hovedsakelig ansikt - hake, inn, overleppe - men også ben hvis det skullevise seg å fungere greit.

Etter å ha lest litt har jeg forstått at slik hårfjerning ikke nødvendigvis er så permanent som de som driver salonger påstår, og at man må veldikeholde jevnlig. Da er et hjemmeapparat mer hensiktsmessig i mitt hode.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-25, 12:48   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: IPL-apparat for hårfjerning til hjemmebruk

Jeg har denne, men ga opp, jeg syntes det var så vanvittig kjedelig at det ikke var verdt det. Man må behandle en gang i uka i rundt 12 uker, og da må man uansett barbere aktuelle områder først, siden man behandler hårsekkene, men ikke skal svi hår. Jeg syntes også lyset var ubehagelig, sjøl om man ikke ser rett på det. Jeg brukte min et halvt års tid på legger og armhuler og blei aldri hårfri, det bare vokste saktere, så jeg kunne gå lenger mellom hver barbering. For min del er det like greit å dra kjapt over med en høvel i dusjen. Mulig det er verdt det til bruk i ansiktet.

Gammel 05-07-25, 14:45   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Søsteren min har og er veldig fornøyd. Har inntrykk av at det varierer litt hvor bra det fungerer.
Jeg har en Philips, men har ikke vært flink til å bruke den. Har ambisjoner om å komme i gang snart da. Jeg synes barbering er noe herk, så om jeg kunne sluppet å gjøre det så ofte hadde jeg vært fornøyd.
Philips anbefaler å bruke den annenhver uke i starten, og så månedlig. Det synes jeg er overkommelig. Det tar jo litt tid om man skal gå over beina, men man kan jo gjøre det foran tven for eksempel.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-25, 17:48   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ganske godt fornøyd. Synes det har funket godt under armer, på leggene og bikinilinjen. Har ikke blitt kvitt hårene, men det har blitt veldig mye mindre.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-25, 21:44   #5
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar, dere. Gjør det vondt? I salong opplevde jeg det som små stikk når lyset «traff» hårene.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-25, 22:00   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner det, men synes ikke det gjør vondt. Og jeg bruker høyeste setting.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-25, 23:21   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

På min er det vel 5 levels, jeg bruker høyeste på beina men ikke under armene. Man prøver seg frem til noe som kjennes akseptabelt.

Det er jo litt jobb. Jeg har tidligere orket å bruke den såpass mye på leggene at hårveksten er merkbart mindre, men langt igjen til å bli hårfri. Tidligere måtte jeg shave to ganger om dagen for å tørre å vise leggene, nå kan det gå flere dager. Jeg har tenkt å ta meg i nakken igjen til høsten/vinteren og holde på litt jevnlig på leggene igjen, og på problemområdene på låra. Har ikke prøvd i ansikt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.