|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() PetiteKnit - Louvre - bruk av begrep høyre og venstre sideJeg har strikket denne genseren før, men ikke vet jeg hva jeg tenkte da, om jeg forstod det. Altså, når det brukes begrepene høyre og venstre side og erme i oppskriften, tenker man da på "sett forfra"? Jeg tenker liksom at det i utgangspunktet er motsatt, altså siden til den som har genseren på. Men da skjønner jeg ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PetiteKnit - Louvre - bruk av begrep høyre og venstre sideJeg tenker altså høyre/venstre som om jeg har plagget på meg, og det pleier å stemme. Har ikke strikket akkurat den genseren, da, men andre fra PK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: PetiteKnit - Louvre - bruk av begrep høyre og venstre side
Det er egentlig det jeg tenker også, men det er helt umulig for meg å få det til å stemme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: PetiteKnit - Louvre - bruk av begrep høyre og venstre sideNå spurte jeg en venninne om dette, og hun påpeker at man holder jo strikketøyet opp ned når man starter fra toppen... Derfor må man tenke omvendt når man holder det. Det forklarte alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
godt poeng, det er veldig lett å bli forvirret! Men siden du har strikket denne før, er du fornøyd med den? Trenger et høstprosjekt etter hvert, og har ikke bestemt meg enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: PetiteKnit - Louvre - bruk av begrep høyre og venstre sideJeg synes det blir mye å skjønne mellom hver gang jeg strikker ovenifra så synes det hjelper på starten med å tegne opp fellingene sett ovenifra, en sirkel/ oval sirkel, og merker med en strek hvor fellingene er for å huske hvor jeg er i strikkingen.
![]() |
#7 |
I mål
|
Ja, er fornøyd med den. Den er jo ganske oversized så jeg har nå valgt å gå ned en størrelse (men strikker den lenger da. Det gjør jeg alltid uansett). Den er enkel og grei. Peer Gynt er jo litt tykt og ikke det mykeste, men jeg liker veldig godt å strikke i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|