Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva stemmer du nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-25, 16:24   #41
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva stemmer du nå?

Jeg begynte på en rant, men skal besinne meg. Jeg tror jeg skal stemme MDG i år igjen. Klima og miljø er fremdeles viktigst.

Jeg kjenner ellers at jeg reagerer på framstillingen av at folk som stemmer på Høyre er så forferdelige. Høyre skal forandre seg radikalt før jeg stemmer på dem, men samtidig har de en helt super fyr i Peter Christian Frølich. Slike som ham skulle vi hatt flere av, og jeg har all mulig respekt for hva han står for og ikke minst alt det han frivillig har gjort for Ukraina. I tillegg har han også i andre saker framstått som hel ved.

KrF og FrP (mye!) mindre spiselige for meg, men som samfunn har vi ingenting å tjene på å demonisere folk med andre tanker og holdninger enn oss selv. Det skaper bare mer utenforskap, noe som igjen skaper mer problemer. La oss heller forsøke å snakke sammen, med en intensjon om å forstå hverandre.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-25, 09:15   #42
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg visste veldig godt at flere kom til å reagere på utsagnet mitt, men det står jeg støtt i. Det er min mening og jeg hadde behov for å uttrykke den nå.

Jeg tenker at de som stemmer disse partiene bryr seg fint lite om min mening, men det er faktisk ganske mange som ikke tenker over at partiet de eventuelt stemmer på støtter folkemord. Det er noe å tenke på!

Hvorfor er det en merkelig ting å si egentlig?
Respekterer dere alle valg alle menneskers tar?

For meg ligger det en enorm forskjell i å i si at man ikke respekterer andre menneskers valg, og at man ikke respekterer andre mennensker. Selv om det er en liten forskjell i formuleringen har den stor betydning for meg, så jeg reagerte også på det første innlegget ditt. Polarisering og hat oppstår når man slutter å respektere andre mennesker. Konstruktive debatter oppstår når man respekterer mennesker, men er uenig i meningene deres.

Ja, jeg skal selvsagt stemme, men har ikke helt landet på hva enda.

Sist redigert av My : 14-07-25 kl 09:30.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-25, 09:19   #43
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal stemme, men vingler som vanlig på venstresida. Jeg har ikke så veldig sans for førstekandidatene for de aktuelle partiene i fylket, uten at det nødvendigvis er avgjørende.

På partitesten jeg har tatt fikk jeg partiet Sentrum på førsteplass. Det kommer jeg ikke til å stemme. Jeg kjenner, som flere andre her, på at det er viktig å løfte blikket, både når det gjelder potensielle samarbeidspartnere i regjering, og til verdenssituasjonen. Det å stemme har alltid vært en selvfølge, men i år føles det viktigere enn noen gang.

Tror jeg skal stemme på valgdagen i år, forhåpentligvis sammen med eldste, som stemmer ved stortingsvalg for første gang. Hun har tidligere stemt ved kommunestyrevalg, og da feiret vi med god middag. Tror jeg har lyst til å gjenta det i år også.

Gammel 14-07-25, 09:54   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid markert valgdagen. Helt fra ungene var ganske små. Og på kvelden lager vi comfort food og ser på valgsending. Demokratiet må verdsettes.

Det ser ut til å ha gått inn. Snuppa trykket seg gjennom en valgomat i går, og vi fikk en fin prat i etterkant av hva hun syntes var viktig. Vi er ikke enige om alt, men vi vingler mellom de samme partiene. Jeg hadde syntes det var vanskelig om ungene mine var ihuga FPUere.

Gammel 14-07-25, 10:29   #45
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, det siste der minner meg om da sønnen var student, og jeg så på Facebook at han "skal" på arrangement med FpU på universitetet. Jeg spurte han om det, og han bare "gratis pizza! Skal bare spise, ikke stemme på dem".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-25, 10:32   #46
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hva gutta mine stemmer, og jeg og mannen er langt fra hverandre når det gjelder parti. Vi fant tidlig ut i forholdet vårt at vi ikke kunne snakke politikk. Vi er ikke spesielt uenige egentlig, men han stemmer nesten motsatt av meg likevel. Men noen ganger har vi stemt det samme.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-25, 10:35   #47
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal selvsagt stemme! Tipper jeg kommer til å stemme det samme som jeg pleier, selv om det er flere saker jeg er uenig med dem i. De har heller ikke nådd helt opp på noen av valgomatene jeg har tatt. Pleier alltid forhåndsstemme, rett og slett fordi jeg er så redd for at jeg av en eller annen grunn ikke skal få anledning til å stemme på selve valgdagen. I år er jeg imidlertid såpass i tvil at jeg nok kommer til å vente.

Gammel 15-07-25, 08:23   #48
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Skal selvsagt stemme. Og i samme retning som tidligere. Blir Rødt eller SV.
Slutter ikke å forundre meg over skolepolitikken til Høyre, forslå mer skole for de minste? Galskap.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-25, 08:44   #49
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal stemme, for første gang! Så det blir fint, men hvem er vanskelig. Får Venstre og MDG på topp, men jeg vil jo at stemmen skal telle og disse er ganske små. Så tipper det blir ap, eller en av de to.

Gammel 15-07-25, 12:51   #50
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har aldri vore så usikker som eg er i år. Eg er medlem i SV og har stemt SV sidan 2001, med eit strategisk unntak då eg stemde Rødt for å få Moxnes inn på tinget. Gjennom mitt voksne liv har SV vore partiet mitt, sjølv om eg har vore ueinig i EU-spørsmålet. Det har likevel ikkje vore stort og viktig nok for meg.

Men med den sikkerheitspolitiske situasjonen vi har i verda i dag, har EU-saka blitt mykje viktigare for meg. Med Putin, Trump og Netanyahu ved kvart sitt ror, kjenner eg oppriktig uro over tanken på at vi skal sitte her aleine på tua vår i det vesle landet vårt. Forsvars- og sikkerheitspolitisk samarbeid har segla opp som ein av mine tre viktigaste saker, i tillegg til rettferdig fordeling og miljø.

MDG kjem best ut på alle valgomater, men samtidig sitt det langt inne å bytte parti. Eg er veldig usikker i år.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-25, 13:52   #51
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal stemme, og er også på valg, dog ikke så høyt oppe at jeg risikerer å få meg fancy stortingsleilighet med butler, eller noe. -Er bare vakkert listefyll, og gjør mitt beste for å bidra i valgkampen, til tross for at jeg ikke er en sånn frampå person som kaster seg over folk med iver og overbevisningstørst.

Noen av min viktige saker er skole og oppvekst, (spes. kvinne-)helse, Palestina-saken, psykisk helse, kvinnesak, likestilling, sosialpolitikk, Oslofjorden, bevaring av sårbar natur, nei til vindturbiner, kommuneopprøret +++

Parti: Rødt

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 10:16   #52
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Slutter ikke å forundre meg over skolepolitikken til Høyre, forslå mer skole for de minste? Galskap.

Enig!

Og jeg stemmer på venstresiden, men er ikke helt sikker på hvilket parti jeg lander på.

Gammel I dag, 10:19   #53
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal stemme, men har ikke bestemt meg for hvilket parti. Vet bare at det ikke blir FRP, H eller KRF.

Gammel I dag, 10:51   #54
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Skal selvfølgelig stemme. Stemmer nok AP i år også selv om jeg ikke er enig i alt. Har bare stemt på annet parti en gang og da ble det SV.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 14:10   #55
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal stemme. Er medlem i et parti godt på venstresiden og stemmer på det.

Noen av mine beste venner er veldig aktive medlemmer i Høyre og vi klarer fint å ha fine diskusjoner om politikk da vi alle vet at alle ønsker det beste for samfunnet, vi er bare VELDIG uenig i hvordan vi kommer dit og hva som egentlig er "det beste". Men jeg kunne nok aldri vært gift med en som hadde annet syn enn meg, da verdigrunnlaget ville vært for ulikt; om jeg ønsket å dele godene jevnt utover mens ektefelle tenker at det drysser goder på alle om bare de rikeste får bli rikere (veldig overforenklet ).

Jeg stemte alltid på valgdagen før, og vi pleide ta med ungene for opplæring i demokrati og gjøre det hele litt høytidelig. Men så et år skjedde noe som gjorde at jeg ble sittende på sykehuset med skadet familiemedlem hele valgdagen (var på vei til valglokalet da telefonen kom). Da fikk jeg ikke stemt det året, så derfor forhåndsstemmer jeg alltid nå.

Gammel I dag, 19:06   #56
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Fikk venstre på topp på NRK sin valgomat, og pensjonist-partiet på andreplassen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.