|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Barnebok på 70-tallet med handling fra Hellas, hjelp!I flere år har jeg prøvd å huske tittel og/eller forfatter av en bok jeg hadde som barn. Jeg tror hovedpersonene het Artemis og kanskje Manoli, og det var noe med kattunger som het Diktatur og Demokrati. Handlingen var knyttet til problemene i den tidens Hellas. Boka hadde mørkerødt omslag med en mørk illustrasjon. Jeg syntes den boka var så spennende, og det irriterer meg sånn at jeg ikke husker mer. (Noe med natt i tittelen? Rop i mørket?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Barnebok på 70-tallet med handling fra Hellas, hjelp!Det ligger ganske mange gamle bøker scannet inn i basen til Nasjonalbiblioteket, så det er et fint sted å begynne, om man ikke har tilgang på gamle bibliotekarer som Kan Alt (det har jeg).
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Barnebok på 70-tallet med handling fra Hellas, hjelp!https://bokloftet.no/produkt/villkatt-viser-klor/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Barnebok på 70-tallet med handling fra Hellas, hjelp!Det ligger en med det omslaget på finn til 60 kr!
![]() |
![]() |
#7 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Barnebok på 70-tallet med handling fra Hellas, hjelp!Så bra du fikk tak i den!
![]() |
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebok på 70-tallet med handling fra Hellas, hjelp!Jeg tror jeg digger den boka litt. Og navnet på kattene. Den minner min 70-talls litteratur-oppvekst.
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barnebok på 70-tallet med handling fra Hellas, hjelp!Den husker jeg godt. Da de sto på trappen og ropte på katten Demokrati som ikke var kommet hjem. Og måtte døpe den om til Demmy etterpå.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnebok på 70-tallet med handling fra Hellas, hjelp!
Jeg er rett og slett overrasket over at jeg ikke ble introdusert for denne boka av min far og stemor. De var ellers pådrivere for mye annen politisk litteratur for aldersgruppa.
![]() |
![]() |
#13 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Barnebok på 70-tallet med handling fra Hellas, hjelp!
Jeg kjenner heller ikke boka. Den burde a vært i min barnehage, tror det hadde vært rette publikum.
![]() |
|
|