|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt? | |||
Ja, det skjer |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 41,94% |
En sjelden gang |
13 | 20,97% |
Det har jeg aldri tenkt på |
0 | 0% |
Nei, den er ikke der det trengs |
2 | 3,23% |
Nei, unødvendig dyrt |
1 | 1,61% |
Nei, andre årsaker |
1 | 1,61% |
Jeg har ikke varmepumpe |
19 | 30,65% |
Deltakere: 62. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Ja, det gjør vi. Soverommet i 2. etg drar ikke nytte av det, så de varmeste nettene nå har vi campet på sofaen.
![]() |
#22 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Jepp, eldste er skikkelig plaget med gresspollen, og da er det deilig å kunne barrikadere seg inne i stuen i levelig temperatur. Det er ikke hvert år det er så varmt at den brukes til det formålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Det har jeg aldri gjort. Jeg slår den av på våren når det ikke er kaldt lenger, og bruker den ikke om sommeren. Det blir sjelden drepende varmt inne, så jeg har ikke behov for det.
![]() |
#24 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Ja, har stor glede av å kjøle ned soveromsavdelingen i disse dagene! Vi setter på kjøling et par timer før leggetid, og lar det stå på gjennom natten. Men jeg foretrekker heller vanlig (gjennom)lufting av huset om det er tilstrekkelig, synes luftkvaliteten blir dårligere når vi bruker kjøling med pumpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Åh, ja! Det er jo så deilig! Vi har ganske åpent hus, så når vi setter den på får vi kjøla ned stue, kjøkken gang og mitt soverom. Det er gull verdt for meg som trenger nedkjøling av og til. Vi har ny pumpe, da, så luftkvaliteten på den er veldig god, syns jeg.
![]() |
#26 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Nå som det kom hetebølge til Trøndelag har den stått på kjøling. Har kanskje hatt den på et par dager i løpet av sommeren tidligere, for det er veldig godt å ha levelig temp når vi skal sove.
![]() |
#27 |
intro
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Ja, nå når det har vært 26-30 grader den siste uka (og verre skal det bli) har vi gjort det - både i kjelleren og i første etasje (stue/kjøkken). Dessverre har vi soverom i andre etasje, hvor temperaturen ligger på 30 pluss (slik kjennes der i alle fall ut).
![]() |
![]() |
#28 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Kjølefunksjonen redder min mentale helse, både på kontoret og hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?
Vår varmepumpeinstallatør anbefalte oss å ha den på hele året. Ikke med oppvarming eller nedkjøling på sommeren (om det ikke trengs), men mer som vifte. Angivelig har varmepumpen det best av å stå på (eller være i bruk) jevnlig gjennom hele året, selv om du ikke aktivt bruker kjøling. Det forlenger levetiden og sikrer mer stabil drift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Svaret er JA! HERREMIN så deilig det ble her inne nå. Og så er den jo vakker i tillegg. Veldig fornøyd med kjøpet.
![]() |
#31 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?
Jeg trenger bilde!
![]() |
#32 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Prøver å legge inn bilde da…
![]() |
#33 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Bruker du varmepumpen til å kjøle ned når det er varmt?Toshiba Ask (tror det var 35, men det er den modellen som takler peis i alle fall).
![]() |
|
|