Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-25, 09:59   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?

Det er visst kommet en slik i hus. Den bråker jo litt. Men digg med isbiter denne varmen.
Så spørsmålet er, kan den stå på hele tiden? Eller bruker man bare å slå på disse litt før man vil ha is? Jeg tror den skal flyttes fra kjøkken til vaskerom kjenner jeg…

Gammel 24-07-25, 10:06   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?

Den jo full kurv eller det blir tomt for vann og da funker den ikke lenger. Så vi skrur den bare av og på og fyller opp i poser som vi i fryseren. Vi har vår på vaskerom, ja. For det er for mye bråk på kjøkkenet.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-07-25, 10:13   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Aha! Trodde noen hadde klikket på grunn av bråk jeg for den var avskrudd i morges. Og alt tint, men da var det sikkert fordi kurven var full.

Gammel 24-07-25, 10:46   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår står på 24/7.
Den bråker litt ja, men det er det verd.
Når kurven er full så stopper den, men vår begynner på igjen når isen har smeltet såpass at den oppfatter at det er plass.
Eneste ulempen synes jeg er at de er vanskelige å vaske.
Jeg vasker vår med zalo jevnlig, men det er skikkelig styr. Kjører også mildt klorvann gjennom jevnlig. Har lapp jeg setter på der det står KLOR så ingen bruker isbitene med klor

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-25, 11:50   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vår står på 24/7.
Den bråker litt ja, men det er det verd.
Når kurven er full så stopper den, men vår begynner på igjen når isen har smeltet såpass at den oppfatter at det er plass.
Eneste ulempen synes jeg er at de er vanskelige å vaske.
Jeg vasker vår med zalo jevnlig, men det er skikkelig styr. Kjører også mildt klorvann gjennom jevnlig. Har lapp jeg setter på der det står KLOR så ingen bruker isbitene med klor

Dette ja

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-25, 13:11   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vurdere å kjøpe sånnen nå i varmen, men: Hvor store blir isbitene?

Gammel 24-07-25, 14:52   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

På vår kan du velge to str. Helt vanlig isbit str synes jeg? Vi lar den stå på large.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-25, 00:13   #8
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Vi har også en isbitmaskin. Heldigvis! Vår isbitmaskin fylles med vann i den ene enden og så plasseres den medfølgende kurven til de ferdige isbitene over dette området. Dermed er dette - hvis det er varmt nok og ingen gjør noe - en evighetsmaskin, ettersom isbitene smelter og smeltevannet faller ned og blir til nye isbiter.

Jeg syns det er bortkastet å lage isbiter for så å la dem smelte i denne kurven, så vi har maskinen stående på når vi trenger isbiter og så nærmest gjeter maskinen. Når det kommer isbiter, så fordeles de utover. Og når markedet for isbiter til slutt blir mettet, så blir enten maskinen slått av, eller man tar litt ansvar og flytter isbitene fra kurven og til fryseren.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-25, 09:29   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg gidder ikke ha på den bråkebøtta hele tiden. Skrur av om natta, og vi setter den først på dersom det er isbitbehov. Det går uansett rimelig fort å lage isbiter nok til et glass eller to. Isbitmaskinen på jobb går konstant, og for tiden er den en kjærkommen duppeditt, siden innetemperaturen er på rundt 27-30 grader.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-25, 09:44   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også to innstillinger, men selv de største blir veldig små synes jeg, så vi har faktisk alltid liggende noen som er laget i større former i tillegg.

Sist redigert av liefje : 25-07-25 kl 10:18.
Gammel 25-07-25, 11:39   #11
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi har også to innstillinger, men selv de største blir veldig små synes jeg, så vi har faktisk alltid liggende noen som er laget i større former i tillegg.

Ja, de jeg har sett har så små isbiter syns jeg. Jeg foretrekker ganske store isbiter og syns selv de vi kjøper i pose på butikken er i minste laget. Er de på størrelse med de?

(Nå tar jeg med meg isbiter fra den ene jobben min, så jeg er dekket, men det er litt upraktisk å huske på å ta med noe å frakte i og også at jeg da må dra rett hjem etter jobb for å få de i fryseren.)

Gammel I går, 08:14   #12
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Ja, de jeg har sett har så små isbiter syns jeg. Jeg foretrekker ganske store isbiter og syns selv de vi kjøper i pose på butikken er i minste laget. Er de på størrelse med de?

(Nå tar jeg med meg isbiter fra den ene jobben min, så jeg er dekket, men det er litt upraktisk å huske på å ta med noe å frakte i og også at jeg da må dra rett hjem etter jobb for å få de i fryseren.)

De fra vår maskin er MYE mindre enn de som kjøpes i pose på butikken.

Gammel I dag, 17:17   #13
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

De fra vår maskin er MYE mindre enn de som kjøpes i pose på butikken.

Takk.

(Da fortsetter jeg bare å ta med fra jobb)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.