|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Gjengangere
![]() |
#124 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, kanskje de inngikk en slags intern avtale dem i mellom, det her var jo tross alt femtitallet ... Og at det nevnte sitatet fra boka hinter om at Kasper er den egentlige stifteren av Oslo fagottkor?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 01-07-25 kl 09:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Glamorøs
|
Nå ble jeg veldig interessert i å vite hvordan dette er skrevet på norsk! Er det noe høhøhø i den også? For Egner-slekta slår meg ikke som en veldig humørfylt gjeng. Har noen Kardemommeby liggende?
![]() |
#126 |
Semiaktiv
Det står det samme i den norske utgaven
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 01-07-25 kl 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ej ikke møjkets heije
|
Da jeg var 8 år skrev jeg brev til Torbjørn Egner, og spurte hvordan Morten Skogmus klarte å kaste en kongle i hodet på Reven når han satt i et bjørketre. Jeg fikk høflig svar tilbake om at han trolig hadde hatt konglen i lomma. Så noe humor synes jeg at Egner hadde.
![]() |
![]() |
#128 |
Semiaktiv
![]() Sv: GjengangereNå dør jeg litt av mini-Tjorven og Thorbjørns brevveksling.
![]() |
#129 |
Glamorøs
|
![]() Sv: GjengangereJoda, han hadde nok humor. Jeg tenkte mest på det enorme kontrollbehovet han (og som familien har videreført) ift. hvordan verkene hans skal fremføres på scenen, f.eks. Det er lite vilje til framskritt og ikke-godkjent humor, der gitt.
![]() |
#130 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: GjengangereJeg har personlighetstestet Tante Sofie. Hun er difinitivt blå i Diversity Icebreaker. Regelstyrt, klar og presis, faktaorientert og difinitivt ikke følelsesstyrt.
Jeg tror Jonatan stiftet Hurra Torpedo også, eller forløperen til Hurra Torpedo. Sidne han slår på lokk og trommer og hva som helst som er til å slå på.
![]() |
#131 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Jonathan er er foregangsfigur for Stomp. Hurra Torpedo kan for lett knyttes til den kriminelle bakgrunnen hans.
![]() |
#132 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: GjengangereMen dere som er musikanter, kan man ikke spille klarinett når man kan spille fagott? Same fingering? Hvis dere forstår hva jeg mener?
![]() |
#134 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007