Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Gjengangere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-25, 08:40   #121
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjengangere

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er Kasper som er den virile brannmannen, er det ikke? Kanskje hun får spille på fagotten hans .. hvis du skjønner hva jeg mener.

Kan jeg skylde på at det var mandag i går?

Gammel 01-07-25, 09:06   #122
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er Kasper som er god til å spille fagott, om du vet hva jeg mener? Jeg lurer på om dette er Egners bidrag til Pride? Dårlige nyheter for tante Sofie, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-25, 09:13   #123
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Nå tok My knekken på meg, om dere forstår hva jeg mener ...

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-25, 09:26   #124
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men det er Kasper som er god til å spille fagott, om du vet hva jeg mener? Jeg lurer på om dette er Egners bidrag til Pride? Dårlige nyheter for tante Sofie, da.

Tja, kanskje de inngikk en slags intern avtale dem i mellom, det her var jo tross alt femtitallet ... Og at det nevnte sitatet fra boka hinter om at Kasper er den egentlige stifteren av Oslo fagottkor?

Sist redigert av My : 01-07-25 kl 09:40.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-25, 09:51   #125
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er Kasper som er den virile brannmannen, er det ikke? Kanskje hun får spille på fagotten hans .. hvis du skjønner hva jeg mener.

Nå ble jeg veldig interessert i å vite hvordan dette er skrevet på norsk! Er det noe høhøhø i den også? For Egner-slekta slår meg ikke som en veldig humørfylt gjeng. Har noen Kardemommeby liggende?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-25, 10:13   #126
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå ble jeg veldig interessert i å vite hvordan dette er skrevet på norsk! Er det noe høhøhø i den også? For Egner-slekta slår meg ikke som en veldig humørfylt gjeng. Har noen Kardemommeby liggende?

Det står det samme i den norske utgaven (jeg sjekket da jeg først fikk oversendt reelen fra min søster).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20250524_160750.jpg (595,5 KB, 48 visninger)

Sist redigert av My : 01-07-25 kl 10:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-25, 10:14   #127
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da jeg var 8 år skrev jeg brev til Torbjørn Egner, og spurte hvordan Morten Skogmus klarte å kaste en kongle i hodet på Reven når han satt i et bjørketre. Jeg fikk høflig svar tilbake om at han trolig hadde hatt konglen i lomma. Så noe humor synes jeg at Egner hadde.

Hadde fagott en ekstra betydning allerede da Folk og røvere i Kardemommeby ble skrevet? (Den kom ut for første gang i 1955.)

Gammel 01-07-25, 10:17   #128
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Nå dør jeg litt av mini-Tjorven og Thorbjørns brevveksling. Fantastisk at du fikk svar!

Gammel 01-07-25, 10:29   #129
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, han hadde nok humor. Jeg tenkte mest på det enorme kontrollbehovet han (og som familien har videreført) ift. hvordan verkene hans skal fremføres på scenen, f.eks. Det er lite vilje til framskritt og ikke-godkjent humor, der gitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-25, 13:33   #130
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har personlighetstestet Tante Sofie. Hun er difinitivt blå i Diversity Icebreaker. Regelstyrt, klar og presis, faktaorientert og difinitivt ikke følelsesstyrt.

Det står det samme i den norske utgaven (jeg sjekket da jeg først fikk oversendt reelen fra min søster).

Jeg tror Jonatan stiftet Hurra Torpedo også, eller forløperen til Hurra Torpedo. Sidne han slår på lokk og trommer og hva som helst som er til å slå på.

Gammel I går, 14:28   #131
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Jeg tror Jonatan stiftet Hurra Torpedo også, eller forløperen til Hurra Torpedo. Sidne han slår på lokk og trommer og hva som helst som er til å slå på.

Jonathan er er foregangsfigur for Stomp. Hurra Torpedo kan for lett knyttes til den kriminelle bakgrunnen hans.

Gammel I går, 18:21   #132
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dere som er musikanter, kan man ikke spille klarinett når man kan spille fagott? Same fingering? Hvis dere forstår hva jeg mener?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 18:39   #133
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men dere som er musikanter, kan man ikke spille klarinett når man kan spille fagott? Same fingering? Hvis dere forstår hva jeg mener?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 18:42   #134
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Emneord
klassiker, mensen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.